برنامه تمرینی بدنسازی سابقه تمرین یکسال

برنامه تمرینی بدنسازی سابقه تمرین یکسال

بین ۶ الی ۱۲ ماه سابقه تمرین داری؟ این برنامه رو حتما امتحان کن

اطلاعات برنامه تمرین
  • هدف برنامه: تغییر
  • سطح آمادگی جسمانی: مبتدی
  • مناسب برای: آقایان و بانوان
  • تجهیزات مورد نیاز: باشگاه بدنسازی
  • تعداد حرکات: 25
  • مدت زمان: 60 دقیقه
  • ویدئو آموزشی: ندارد
  • برنامه تغدیه: ندارد
  • برنامه مکمل: ندارد

کمتر از یک ساله که تمرینات بدنسازی رو شروع کردی؟ برنامه تمرینی بدنسازی سابقه تمرین یکسال مناسب ورزشکارانی است که بین ۶ الی ۱۲ ماه سابقه تمرین مداوم دارند و هدفی بلند مدت را در نظر گرفته‌اند.

توضیحات برنامه تمرینی بدنسازی سابقه تمرین یکسال

این برنامه تمرینی ۴ روز تمرین با وزنه و ۲ روز استراحت فعال را دارد تا در روزهای استراحت کاردیو بمدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه انجام دهید. هدف این برنامه تمرینی و برنامه تمرینی بدنسازی مبتدی فول بادی علاوه بر تغییر شکل و توسعه عضلات، تقویت سیستم قلب و عروقی است.

مزایای تقویت سیستم قلبی عروقی

  1. افزایش قدرت و کارایی قلب: تقویت سیستم قلبی عروقی باعث افزایش عملکرد قلب می‌شود و قلب بهتر و بهینه‌تر عمل می‌کند.
  2. بهبود گردش خون: سیستم قلبی عروقی قادر است بهبود گردش خون را تسهیل کند، که این امر موجب افزایش عرضه خون و اکسیژن به اعضا و بافت‌های بدن می‌شود.
  3. کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی: با تقویت سیستم قلبی عروقی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مانند آنژین صدری، سکته قلبی و سکته مغزی کاهش می‌یابد.
  4. افزایش استقامت در ورزش: با تقویت سیستم قلبی عروقی، تحمل ورزشی شما افزایش می‌یابد و می‌توانید فعالیت‌های ورزشی را بدون خستگی بیشتر انجام دهید.
  5. بهبود عملکرد عصبی: سیستم قلبی عروقی باعث بهبود عملکرد عصبی مرکزی می‌شود و ممکن است به حافظه، تمرکز و توانایی تصمیم‌گیری شما کمک کند.
  6. افزایش انرژی: با تقویت سیستم قلبی عروقی، سطح انرژی شما افزایش می‌یابد و ممکن است احساس خستگی کمتر شود.
  7. بهبود کیفیت زندگی: با تقویت سیستم قلبی عروقی، کیفیت زندگی شما به طور کلی بهبود می‌پیدا کند و ممکن است احساس رضایت بیشتر و خوشحالی بالاتر داشته باشید.

اگر بتازگی قرار است بدنسازی را آغاز کنید، چنین ترکیب تمرینات مقاومتی و هوازی در طول هفته طی یکسال اول زندگی ورزشی؛ به آمادگی کلی شما و تجربه زندگی بهتر کمک خواهد کرد.


برات یه پیشنهاد جذاب دارم ، اپلیکیشن فیتنس پرو رو نصب کن و حرفه ای بدن بساز !

اپ فیتنس پرو کاملترین اپ تو زمینه فیتنس تو ایران هستش با کلی برنامه تمرین ، مکمل و تغذیه به علاوه کلی سیستم آنالیز حرفه ای بدن !

پس عجله کن و برای استفاده رایگان روی دکمه ثبت نام کلیک کن.

اپلیکیشن فیتنس پرو


تغذیه پیشنهادی:

برنامه تغذیه سختگیرانه‌ای نیست، مصرف انواع مواد غذایی فرآوری شده، شکلات و شیرینی، مواد حاوی چربی مضر ممنوع است. در صورتی که نیاز به برنامه تغذیه دارید از طریق اپ فیتنس پرو ثبت نام و درخواست خود را ثبت کنید.

در حال حاضر تنها راه ورود به اپ فیتنس پرو لینک سطر بالا و دکمه نارنجی رنگ سمت چپ بالای سایت می‌باشد و اپ‌های موجود در گوگل پلی و اپ استور به فیتنس پرو ارتباطی ندارند.

مکمل‌های پیشنهادی:

  • پروتئین وی
  • مولتی ویتامین
  • روغن ماهی(امگا-۳)

پیش از شروع هر جلسه تمرینی حتما ۱۰ دقیقه بخوبی گرم و پس از هر جلسه تمرینی حتما سرد کنید. برای مشاهده نحوه انجام هر حرکت بر روی اسم یا تصویر حرکت کلیک کنید.

روز اول - سینه و پشت بازو

روز دوم - زیر بغل و جلو بازو

روز سوم - استراحت فعال

روز چهارم - پا

روز پنجم - سرشانه

روز ششم - استراحت فعال

اگر هر سوالی نسبت به این برنامه دارید، در قسمت دیدگاه بپرسید.

آیا برنامه بدنسازی فقط با دمبل برای شما مناسب نبود؟ از دیگر برنامه‌های بدنسازی با هدف عضله سازی و یا از بخش مربی آنلاین اپ فیتنس پرو استفاده کنید.

صفحه اینستاگرام فیتنس پرو را دنبال کنید

منبع: فیتنس پرو

پدرام آریان پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *