امتیاز حرکت
8.3
از 10

زیر بغل خم دمبل

  • نام انگلیسی: Bent Over Two-Dumbbell Row
  • سایر نام‌ها: زیر بغل جفت دمبل خم، زیر بغل دمبل خم
  • نوع حرکت: قدرتی
  • عضله اصلی درگیر شده: میان کمر
  • مکانیزم حرکت: چند مفصلی
  • تجهیزات مورد نیاز: دمبل
  • سطح حرکت: مقدماتی

این حرکت را به اشتراک بگذارید...

عکس حرکت زیر بغل خم دمبل

توضیح انجام حرکت زیر بغل خم دمبل

  1. یک جفت دمبل مناسب انتخاب و هر کدام را با یک دست بگیرید و دست‌ها باید موازی با بدن باشند. حال زانو را کمی خم کنید، از پایین کمر به سمت جلو خم شوید و سر رو به جلو؛ توجه داشته باشید که حتما کمر باید صاف باشد و قسمت بالای کمر پایین‌تر از باسن نباشد، باید با زمین موازی باشد.
  2. درحالیکه نفس خود را به بیرون می‌دهید، با حفظ موقعیت دمبل‌ها را بالا آورید و در حین بالا آوردن آرنج را نزدیک بدن نگه‌دارید. در نقطه اوج حرکت یک ثانیه مکث کنید.
  3. درحالیکه نفس خود را به داخل می‌دهید، آهسته به نقطه شروع بازگردید.

این حرکت برای افرادی که مشکل کمر دارند توصیه نمی‌شود و بهترین حرکت جایگزین زیر بغل قایقی می‌باشد.

lats - middle-back.gif
محاسبه‌گر