برنامه تمرینی مبتدی عضلات شکم

برنامه تمرینی مبتدی عضلات شکم

این برنامه تمرین برای افرادی که آمادگی جسمانی کمی دارند و می‌خواهند در خانه یا باشگاه به تقویت عضلات شکم خود بپردازند توصیه می‌شود.

اطلاعات برنامه تمرین
  • هدف برنامه: عضله سازی
  • سطح آمادگی جسمانی: مبتدی
  • مناسب برای: بانوان و آقایان
  • تجهیزات مورد نیاز: فقط وزن بدن
  • تعداد حرکات: 2
  • مدت زمان: 10 دقیقه
  • ویدئو آموزشی: ندارد
  • برنامه تغدیه: ندارد
  • برنامه مکمل: ندارد

اگر به تازگی تمرین با وزنه را آغاز کردید برنامه تمرینی مبتدی عضلات شکم به شما در ساخت عضله و تقویت عضلات مرکز بدن(CORE) کمک خواهد کرد. این برنامه تمرین بدون نیاز به تجهیزات بوده و می‌توانید در خانه یا در باشگاه انجام دهید.

برنامه تمرینی شکم که بیان شده برای افراد مبتدی است که قادرند آن را به ابتدا یا انتهای برنامه تمرین روتینی که در حال انجام هستند اضافه کنند. این برنامه را ۱ – ۲ بار در هفته کافی است انجام دهند. اگر آمادگی جسمانی بین مبتدی و متوسط دارید تعداد ست برنامه را از ۲ به ۴ افزایش دهید.

با افزایش تعداد ست و تکرار شما نتیجه سریع‌تری نخواهید گرفت و چون مبتدی هستید حتما همین تعداد را رعایت کنید، بصورت پیوسته و منظم طبق برنامه انجام تمرینات شکم را در پیش بگیرید تا درد در ناحیه کمر، دچار آسیب دیدگی ستون فقرات و تمرین زدگی نشوید و در عوض به بهبود فرم بدنی خود کمک کنید.

درصورتی که اضافه وزن دارید انجام تمرینات شکم به شما در چربی سوزی ناحیه شکم و رسیدن به سیکس پک کمک چندانی نخواهد کرد. در ابتدا با رژیم غذایی صحیح و مکمل‌های استاندارد متناسب با هدف چربی سوزی و ترکیبی از تمرینات هوازی و با وزنه نسبت به کاهش وزن خود اقدام کنید و در همین مسیر با کاهش توده چربی عضلات شکم نمایان خواهند شد. برای مشاوره رایگان با مربیان فیتنس پرو در ارتباط باشید.

بخوانید: برنامه بدنسازی مبتدی برای انواع تیپ بدنی

نکات برنامه تمرینی مبتدی عضلات شکم

  1. پیش از شروع برنامه حتما بصورت سبک گرم کنید.
  2. حتما تکنیک انجام حرکات را بدرستی انجام دهید.
  3. هدف‌تان را هر هفته بر روی بهبود انجام حداقل یک حرکت بگذارید.

برنامه تمرینی شکم مبتدی

آموزش حرکات تمرینی