برگر عدس با پوره آووکادو

برگر عدس با پوره آووکادو

  • 436
    کالری
  • 51 گرم
    کربوهیدرات
  • 21 گرم
    پروتئین
  • 16 گرم
    چربی
  • سروینگ: 4 سرو
  • زمان آماده سازی: 30 دقیقه
  • مدت زمان پخت: 30 دقیقه
  • زمان کلی مورد نیاز: 60 دقیقه

شاید برای برخی افراد برگر عدس با پوره آووکادو با تمام خیال و تصورات‌شون نسبت به عدس مغایرت داشته باشد، اما عدس یکی از غنی‌ترین حبوبات است. در هر ۱۰۰ گرم عدس ۰٫۴ گرم چربی، ۲ میلی‌گرم سدیم، ۳۶۹ میلی‌گرم پتاسیم، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۹ گرم پروتئین، ۱۸% این میزان آهن و ۱۰% ویتامین B6 است. اما عدس به اینجا ختم نمیشه و بدلیل نبود کربوهیدرات نشاسته‌دار در این ماده غذایی به شما در کاهش توده چربی بدن نیز کمک خواهد کرد.

اگر در گذشته تجربه خوردن برگرهای بدون گوشت را داشته‌اید، باید تمام طعم و مزه‌ای که قبلا چشیده‌اید را فراموش و آماده تجربه جدیدی همراه با طعم پنیر بز باشید همچنین اگر ورزشکار هستید نگران نباشید در این برگر پروتئین، فیبر، چربی مفید، ویتامین و مواد معدنی کافی برای یک وعده عالی را داراست.

این برگر برای افرادی که گیاه‌خوار و یا بدنبال طعمی جدید هستند توصیه می‌شود.

مواد اولیه

  • ۱ کاسه عدس سبز
  • ۲/۳ کاسه جو پرک
  • ۱/۳ کاسه گوجه خشک شده
  • ۱/۳ کاسه گردو خرد شده
  • ۲ حبه سیر خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری خردل دیژون
  • ۱/۳ قاشق چای‌خوری زیره
  • ۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱/۴ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
  • ۱/۲ کاسه پنیر بز
  • ۱ کاسه پوره آووکادو
  • ۱/۴ کاسه ماست یونانی
  • ۱/۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر چیلی

طرز تهیه

  1. ابتدا ۴ کاسه آب را درون یک ظرف مناسب ریخته سپس عدس را اضافه و بر روی شعله با دمای بالا قرار دهید تا آب بجوش آمده، سپس شعله را کم کنید و بمدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا عدس‌ها نرم و پخته شوند. از آب در آورده و در جایی برای خشک و سرد شدن قرار دهید.
  2. با قاشق عدس‌ را داخل غذاساز یا خرد کن ریخته و تنها دستگاه چند چرخش انجام دهد و فقط هر عدس از پوسته خود در آید اما نباید کاملا مخلوط شود.
  3. جو پرک، گوجه خشک شده، گردو، سیر، خردل، زیره، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و اجازه دهید بخوبی باهم ترکیب شوند. سپس این ترکیب رو به ۴ قسمت مساوی دایره‌ای تقسیم و ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا خودش را بگیرد.
  4. یک آتش معمولی برای دستگاه گریل با ذغال آماده یا گریل که با گاز کار می‌کند را با شعله معمولی روشن کنید. برگرها و میله‌های دستگاه گریل را با قلموی حاوی روغن زیتون یا کنجد کمی آغشته کنید تا برگر نچسبد. هر طرف برگر را ۴ دقیقه بر روی شعله قرار دهید تا بیرون برگر برشته شود.
  5. در یک کاسه آووکادو، ماست یونانی و آب لیمو را ریخته و مقداری نمک اضافه کنید و این مواد را با هم مخلوط کنید.
  6. برگر را با پوره آووکادو که مقداری بر روی برگر ریخته‌اید، میل کنید.

نوش جان :)

منبع: BodyBuilding.com

محاسبه‌گر