Disk Usage

گل کلم خرد شده با تخم مرغ

  • 103
    کالری
  • 9 گرم
    کربوهیدرات
  • 7 گرم
    پروتئین
  • 5 گرم
    چربی
  • سروینگ: 2 سرو
  • زمان آماده سازی: 5 دقیقه
  • مدت زمان پخت: 10 دقیقه
  • زمان کلی مورد نیاز: 15 دقیقه

تهیه تخم مرغ آب‌پز از سرخ کردن آن ساده‌تر و کم چرب‌تر هست. استفاده از گل کلم پخته به جای سیب زمینی موجب خلق یک صبحانه سریع و کم کربوهیدرات می‌شود. همچنین استفاده از کلم باعث تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن بلافاصله پس از بیرون آمدن تخت می‌گردد.

برای تهیه این صبحانه گرم، پروتئینی، غنی، کم چرب و کم کربوهیدرات تنها به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

ممکنه پس از خوندن دستور تهیه از این روش آب‌پز شدن تخم مرغ زیاد استقبال نکنید، اما عجله نکنید هنوز هم می‌توانید به روش همیشگی که ما ایرانی‌ها تخم مرغ رو آب‌پز می‌کنیم استفاده کنید و یا مقداری روغن زیتون درون یک ماهی‌تابه ریخته و سرخ کنید. اما توجه داشته باشید در مدل سرخ شده میزان کالری و چربی موجود در آن بیشتر از میزان ذکر شده جدول ارزش غذایی خواهد بود.

مواد اولیه

  • ۱/۲ پیاز متوسط خرد شده
  • ۱ کاسه گل کلم خرد شده به صورت مکعب‌های بزرگ
  • ۱ کاسه کلم خرد شده
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه

دستور تهیه

  1. پیاز را درون یک ماهی‌تابه نچسب بدون روغن با دمای پایین بمدت ۲ دقیقه روی شعله قرار دهید.
  2. گل کلم را به ماهی‌تابه فوق اضافه کنید و برای ۲ دقیقه دیگر روی شعله قرار دهید. سپس کلم را اضافه کرده و پختن را ۲ دقیقه دیگر ادامه دهید تا کلم روشن و نرم شود. نمک به مقدار لازم اضافه کنید.
  3. یک قابلمه کوچک را انتخاب و درون آن آب ریخته و بر روی شعله قرار دهید تا جوش آید. یک قاشق غذاخوری سرکه اضافه کنید و سپس تخم مرغ‌ها شکانده و آرام درون آب بیندازید. برای ۲ دقیقه بر روی شعله قرار دهید و از جوش نبودن بیش از حد آب اطمینان حاصل کنید.
  4. گل کلم، کلم و پیاز را درون یک بشقاب قرار دهید و با یک کفگیر مناسب تخم مرغ‌ها را از آب بیرون آورده و چند لحظه صبر کنید تا آب موجود در دور آنها کم شود. سپس درون بشقاب و بر روی مواد اولیه قرار دهید.

نوش جان :)

منبع: BodyBuilding.com

محاسبه‌گر