دستور تهیه پیتزا بدون گلوتن با خمیر بادام

دستور تهیه پیتزا بدون گلوتن با خمیر بادام

  • 372
    کالری
  • 8 گرم
    کربوهیدرات
  • 19 گرم
    پروتئین
  • 32 گرم
    چربی
  • سروینگ: 6 سرو
  • زمان آماده سازی: 5 دقیقه
  • مدت زمان پخت: 15 دقیقه
  • زمان کلی مورد نیاز: 20 دقیقه

اگر بدنبال پیتزا کم کربوهیدرات و بدون گلوتن هستید، دستور تهیه پیتزا بدون گلوتن با خمیر بادام مناسب شماست. اگر علاقه‌ای به خمیر بادام ندارید، با خمیر گل کلم و مرغ در وبسایت دو دستور تهیه پیتزا وجود دارد. اولی دستور تهیه پیتزا کم کربوهیدرات مکزیکی با خمیر گل کلم و دومی دستور تهیه پیتزا کم کربوهیدرات با خمیر مرغ می‌باشد.

مواد اولیه

  • ۳۵۰ گرم آرد بادام
  • ۱۷۷ گرم پنیر پارمزان رنده شده
  • ۱ قاشق چای‌خوری پودر پیاز
  • ۲ قاشق چای‌خوری پونه کوهی خشک شده
  • نمک به میزان دلخوه
  • ۱ قاشق غذاخوری سیر رنده شده
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۳ قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن آووکادو
  • ۷۰ گرم آرد بادام برای ریختن بر روی تخته آشپزی و پهن کردن خمیر
  • ۲۴۰ گرم پنیر موزارلا خرد شده
  • ۱ عدد گوجه اسلایس شده
  • برگ ریحان به میزان دلخواه
  • فلفل قرمز به میزان دلخواه

دستور تهیه

  1. فر را روشن و بر روی دمای ۴۰۰ الی ۴۲۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۴ الی ۲۱۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
  2. آرد بادام، پنیر پارمزان، پودر پیاز، پونه کوهی و نمک را باهم درون یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.
  3. در یک کاسه کوچک‌تر، سیر، تخم مرغ و روغن زیتون را مخلوط کنید. حال مخلوط کاسه کوچک را درون کاسه بزرگ ریخته و بخوبی با هم مخلوط کنید تا خمیر آماده شود. اگر خمیر بیش از حد شل بود چند قاشق چای‌خوری آرد بادام اضافه کنید.
  4. خمیر را درون یخچال چند دقیقه گذاشته و سپس تخته آشپزی یا کانتر اپن را برای پهن کردن خمیر آماده کنید. مقداری آرد بادام بر روی سطح ریخته و سپس خمیر را قرار دهید و سعی کنید با دست یا وردنه خمیر را در سطح متناسب با ظرف فر پهن کنید. برای جلوگیری از چسبندگی خمیر آرد بادام اضافه کنید.
  5. خمیر را بر روی کاغذ شیرینی پزی یا ظرف مخصوص فر و نچسب قرار داده و بمدت ۶ تا ۸ دقیقه درون فر گذاشته تا لبه‌های آن قهوه‌ای شود. خمیر را از فر درآورید.
  6. پنیر موزارلا و گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. سپس درون فر ۳ تا ۵ دقیقه مجددا قرار داده تا پنیر ذوب و طلایی شود.
  7. پس از درآوردن پیتزا از فر برگ ریحان و فلفل قرمز را بر روی پیتزا بریزید.

نوش جان :)

امیدوارم دستور تهیه پیتزا بدون گلوتن با خمیر بادام برای شما مفید بوده باشد، منتظر پیشنهادات‌تون هستم.

صفحه اینستاگرام فیتنس پرو را دنبال کنید

منبع: Fitmencook.com

محاسبه‌گر