یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
3-reasons-why-you-should-eliminate-rest-days

۳ دلیل برای حذف روز استراحت

آیا بدنبال عضله سازی و چربی سوزی هستید؟ دکتر جیم استوپانی به شما خواهد گفت چرا نباید روز استراحت در برنامه فول بادی داشته باشید!

من دکتر جیم استوپانی به انجام تمرینات فول بادی یا تمام عضلات بدن با مشاهده نتایجی که بدست می‌آید اعتماد کامل دارم و بنظرم خیلی مهمه که ۷ روز هفته را تمرین کنید.

دلیلی برای تمرین زدگی وجود ندارد زیرا بدن انسان برای فعالیت روزانه و بدون استراحت طراحی شده است. با انجام تمرینات صحیح فول بادی شما تمام بدنتان را هر روز هفته بدون مصدومیت تمرین خواهید داد.

در ادامه ۳ دلیل که چرا من به حذف روزهای استراحت اعتقاد و موجب پیشرفت نتایج تمرینی می‌شود را خواهید خواند.

۱

چربی سوزی بهتر

رابطه بین کار بیشتر و سوزاندن کالری بیشتر واضح است، یعنی چربی بیشتری از بین خواهد رفت. با این حال تمرینات مقاومتی دست به کار شده و باعث فعال کردن ژن‌های متابولیک در فیبر عضلات خواهد شد.

وقتی روزانه تمرین با وزنه دارید، ژن‌های متابولیکی در فیبر عضلاتی را که تمرین می‌دهید فعال می‌شوند. بنابراین با روشن و فعال کردن این ژن‌ها روزانه چربی بیشتری خواهید سوزاند.

۲

رشد عضلانی بهتر

تحقیقات انجام شده بر روی تمرینات فول بادی هر روز هفته، افزایش رشد و قدرت عضلات را نشان می‌دهد. این موضوع به همان ژن‌هایی که در بخش چربی سوزی در موردشان صحبت کردیم برمی‌گردد.

با انجام روزانه (۷ روز هفته) تمرینات مقاومتی ژن‌هایی که در رشد و سنتز عضله درگیر هستند، فعال بوده و به پروسه سنتز پروتئین ادامه خواهند داد. که موجب افزایش سایز و قدرت خواهد شد. اگر این کار را یک روز هم قطع نکنید همیشه فعال خواهد بود.

۳

سلامت عمومی بهتر

یکبار دیگه باید بگم کلید سلامت عمومی بهتر تکیه بر فعال سازی ژن توسط تمرینات روزانه است. این ژن‌ها در متابولیسم و سلامتی دخیل هستند. فعال کردن آنها از طریق تمرینات روزانه به افزایش طول عمر، خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر افسردگی، مشکلات قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

این ۳ دلیلی بود که باید روز استراحت حذف شود و انجام تمرینات فول بادی را مدنظر قرار داشته باشید. در روزهای آینده برنامه تمرین فول بادی را در قسمت برنامه تمرین قرار خواهیم داد.

5-simple-rules-for-amazing-health

→ مطلب قبلی

۵ قانون ساده برای سلامتی شگفت انگیز

high-blood-pressure-potassium-foods

مطلب بعدی ←

۵ ماده غذایی غنی از پتاسیم برای مقابله با فشار خون بالا

در مورد پوریا آریان پور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد از 4 سالگی ژیمناستیک یاد بگیرم، هرچی بزرگتر شدم علاقم به ورزش‌های دیگه بیشتر شد و به بسکتبال و فوتبال و کوه نوردی علاقه‌مند شدم از 5 سال پیش بدنسازی رو شروع کردم و 3 سال رو صرف بدنسازی حرفه‌ای کردم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟