یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
high-blood-pressure-potassium-foods

۵ ماده غذایی غنی از پتاسیم برای مقابله با فشار خون بالا

موز یکی از شناخته شده‌ترین مواد غنی از پتاسیم است اما گزینه‌های دیگر را می‌شناسید؟

فشار خون سالم تنها به سدیم برنمی‌گردد مواد غذایی حاوی پتاسیم به کاهش سدیم و میوه تازه حاوی پتاسیم به کاهش فشار خون کمک فراوانی می‌کنند. در مطالعه انجام شده توسط چینی‌ها افرادی که میوه تازه میل می‌کنند در مقابل افرادی که این کار را نمی‌کنند از فشار خون کمتری برخوردار هستند.

  • پزشکان معتقدند پتاسیم موجود در میوه به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
  • پتاسیم به بدن شما برای خروج نمک کمک می‌کند.

پتاسیم کمک می‌کند تا مولکول‌هایی را جذب کند که سدیم را به خون شما می‌رسانند و در نتیجه سدیم بیشتری دفع خواهید کرد. که عموما باعث کاهش فشار خون می‌شود.
همچنین مصرف پتاسیم باعث شل شدن دیواره‌های رگ‌های خونی می‌شود که مجددا به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

به گفته انجمن قلب آمریکا، افراد بالغ با فشار خون بیشتر از ۱۲/۸ باید میزان پتاسیم دریافتی در روز را افزایش دهند. البته افرادی که مشکلات کلیوی، بیماری‌هایی که با اختلالات بدن در مصرف پتاسیم همراه است باید در مصرف پتاسیم محتاط باشند و پیش از هر گونه تغییر اساسی در رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنند.

منابع غنی از پتاسیم شامل: آووکادو، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین، ماهی سالمون و موز می‌باشد.

۵ منبع غنی از پتاسیم که موز نیست!

۱

گوجه فرنگی که توسط خورشید خشک شده است

۱,۵۶۵ میلی‌گرم پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم

sun-dried-tomatoes

۲

کشمش

۷۴۹ میلی‌گرم پتاسیم در هر ۱۰۰گرم

raisins

۳

آلو بخارا

۷۳۲ میلی‌گرم پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم

prunes

۴

سیب زمینی شیرین

۴۷۵ میلی‌گرم پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم(پخته شده)

high-blood-pressure-potassium-foods

۵

ادامام(Edamame)

۴۳۶ میلی‌گرم پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم(پخته شده)

edamame

توصیه فیتنس پرو: اگر رژیم غذایی خاصی دارید حتما پیش از اضافه کردن هر یک از این مواد غذایی جدول ارزش غذایی آن را کامل مطالعه کنید، برای مثال کشمش در هر ۱۰۰ گرم ۷۹ گرم کربوهیدرات و ۵۹ گرم شکر دارد و برای افرادی که دیابت یا قند خون بالا یا رژیم غذایی دارند مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

3-reasons-why-you-should-eliminate-rest-days

→ مطلب قبلی

۳ دلیل برای حذف روز استراحت

5-simple-rules-for-lose-weight

مطلب بعدی ←

۵ قانون ساده برای کاهش وزن

در مورد پوریا آریان پور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد از 4 سالگی ژیمناستیک یاد بگیرم، هرچی بزرگتر شدم علاقم به ورزش‌های دیگه بیشتر شد و به بسکتبال و فوتبال و کوه نوردی علاقه‌مند شدم از 5 سال پیش بدنسازی رو شروع کردم و 3 سال رو صرف بدنسازی حرفه‌ای کردم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟