اپ اندروید فیتنس پرو هم اکنون در کافه بازار دانلود رایگان

کراتین محبوب ترین مکمل دنیای بدنسازی

احتمالا هر چند وقت یکبار وقتی که به باشگاه میروید افرادی در مورد مزایا، معایب کراتین صحبت میکنند و همیشه این سوالات در ذهن برخی افراد باقی مانده است امروز تصمیم گرفتیم یکبار برای همیشه به این سوالات خاتمه بدیم تا شما نیز از مزایای مصرف کراتین بهرمند شوید.

آیا استفاده از کراتین بدون خطر است؟

در حال حاضر کراتین یکی از پر تحقیق‌ترین مکمل‌های حاضر در دنیا میباشد که بررسی‌های زیادی در مراکز تحقیقاتی سرتاسر دنیا برای نحوه تاثیر گذاری بر روی بدن، مزایا و معایب آن انجام شده است و اطلاعات ارزشمندی را درباره‌ی این مکمل محبوب در دنیای بدنسازی به ما داده است، بسیاری از مکمل‌ها بدون آنکه بر روی آنها تحقیقاتی صورت پذیرد در بازار بفروش میرسند اما در مورد کراتین این قضیه کاملا فرق میکند.

مکانیزیم تاثیر کراتین چگونه است؟

کراتین کمک میکند تا سیستم انرژی ATP با سرعت بیشتری بازسازی انجام بدهد و به این معناست که بدن شما در مقابل خستگی مقاوم‌تر میشود، به اینصورت که اگر نهایت خستگی شما در ۸ تکرار باشد پس از مصرف کراتین قادر خواهید بود این عدد را افزایش دهید.

مزایای مصرف کراتین چیست؟

مزیت آشکار کراتین این است که شما میتوانید تعداد تکرار با وزن‌هایی که قبلا تمرین افزایش دهید و یا از وزنه‌های سنگین‌تری نسبت به گذشته استفاده کنید و این به این معناست که شما میتوانید با افزایش فشار بر روی بدنتان در زمان کمتری رشد عضلانی بهمراه قدرت بدنی بیشتری را کسب کنید.

یکی دیگر از مزایای کراتین ذخیره آب درون ماهیچه است که علاوه بر افزایش عملکرد عضلات نتیجه باعث نمایش عضلات پر تر میباشد.

بهترین نوع کراتین چیست؟

بدن هر شخص برای جذب کراتین از طریق روده و تولید ATP به اشکال مختلف کراتین پاسخ میدهد و تنها میتوانید از طریق مصرف اشکال مختلف کراتین بهترین نوع آن برای بدنتان را پیدا کنید، کراتین مونوهیدرات یکی از پرطرفدارترین اشکال و همچنین بسیار آزمایش و تست شده است و همواره موفق نشان داده شده است و برای شروع پیشنهاد میشود از کراتین مونوهیدرات استفاده نمایید.

بهترین زمان مصرف کراتین

مانند اشکال مختلف کراتین که روی هر بدن تاثیری متفاوت دارد زمان مصرف آن نیز با هر بدن متفاوت است، برخی افراد معتقدند بهترین زمان قبل از تمرین و برخی دیگر پس از تمرین را پیشنهاد میکنند.

اگر وعده غذایی پس از تمرین شما حامل مقادیر زیاد انسولین است زمان مناسبی برای مصرف کراتین است و باعث رساندن مواد مورد نیاز به سلول عضلات میگردد.

مقدار کراتین مورد نیاز هر شخص

بدن هر شخص با توجه وزن مقدار متفاوتی از کراتین را نیاز دارد، برای محاسبه کراتین مورد نیاز روزانه میتوانید از محاسبه گر فیتنس پرو استفاده نمایید و تنها در چند ثانیه این عدد را محاسبه کنید.

پوریا آریان‌پور

از کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب خلق فیتنس پرو، گذروندن مربی‌گری درجه 3، مسئول پژوهش و انفورماتیک کراس فیت استان و مطالعه و ترجمه مطالب حوزه ورزش و سلامت شده است. در خارج از دنیای ورزش مدیریت استراتژیک خوندم و به کسب و کارها مشاوره میدهم.

2 دیدگاه برای “کراتین محبوب ترین مکمل دنیای بدنسازی”

  1. reza در تاریخ ساعت 10:20 ق.ظ گفت:

    سلام من میخوام کراتین بخرم کدومو بگیرم بهتره
    MuscleTech Platinum 100%
    optimum nutrition micronized creatine

    و اینکه تغذیه مناسب با استفاده از کراتین چیه یعنی کی چی بخوریم خوبه ممنونم

    • پدرام آریانپور در تاریخ ساعت 5:55 ب.ظ گفت:

      سلام روز بخیر

      طبق آمار و ارقام و امتیاز دهی سایت بادی بیلدینگ کراتین ماسل تک بهتر از اپتیموم نوتریشن هست.

      بطور کلی تغذیه باید رژیم غذایی کم نمک داشته باشید و همچنین روزانه بیش از ۴ لیتر آب بنوشید.

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *