دستور تهیه پنکیک پنیر خامه ای بدون گلوتن

دستور تهیه پنکیک پنیر خامه ای بدون گلوتن

  • 360
    کالری
  • 12 گرم
    کربوهیدرات
  • 17 گرم
    پروتئین
  • 25 گرم
    چربی
  • سروینگ: 4 سرو
  • زمان آماده سازی: 5 دقیقه
  • مدت زمان پخت: 10 دقیقه
  • زمان کلی مورد نیاز: 15 دقیقه

کی از پنکیک بدش میاد؟ تازه وقتی قراره پنکیک آماده شده طعم قوی و بافت نرمی داشته باشد. امروز دستور تهیه پنکیک پنیر خامه ای را آماده کردیم، حتی افرادی که حساسیت به گلوتن دارند هم می‌تونن میل کنند. استفاده از آرد بادام بجای آرد گندم موجب گلوتن فری شدن این پنکیک می‌شود.

پس اگر آرد بادام و حساسیت به گلوتن هم نداشتید، می‌توانید این پنکیک را با آرد گندم یا جو درست کنید. فقط میزان کربوهیدرات موجود در هر سرو افزایش خواهد یافت و کم کربوهیدرات نخواهد بود.

مقدار مواد اولیه زیر برای تهیه ۸ عدد پنکیک می‌باشد.

مواد اولیه

  • ۱ کاسه معادل ۲۳۶ گرم آرد بادام
  • ۱ قاشق چای‌خوری دارچین
  • ۱ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
  • ۴ عدد تخم مرغ
  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری شربت افرا یا یک قاشق چای‌خوری استویا خالص
  • ۱۷۰ گرم پنیر خامه ای کم چرب(مدتی در محیط اتاق باشد)

دستور تهیه

  1. درون یک کاسه بزرگ با استفاده از چنگال تمامی مواد اولیه خشک(آرد بادام، دارچین و بیکینگ پودر) را باهم مخلوط کنید.
  2. در یک کاسه دیگر مواد اولیه تر، تخم مرغ، سفیده تخم مرغ، شربت افرا و پنیر خامه ای را ریخته و با استفاده از دست یا میکسر بخوبی مخلوط کنید.
  3. مواد اولیه تر را به خشک اضافه کرده و هم بزنید. بمدت ۵ دقیقه به خمیر آماده شده استراحت دهید.
  4. یک تابه نچسب بر روی شعله متوسط قرار دهید. زمانی‌که تابه داغ شد، مقداری روغن زیتون، نارگیل یا آووکادو بر روی آن اسپری کنید.
  5. مقداری خمیر بر روی تابه ریخته و بمدت ۱ الی ۱:۳۰ دقیقه یا تا زمان مشاهده حباب‌های کوچک صبر کرده، سپس پنکیک را چرخانده و طرف دیگر را بمدت ۴۵ الی ۶۰ ثانیه را بر روی تابه قرار دهید.
  6. به دلخواه مقداری شربت افرا کم کالری برای تزئین و طعم بر روی پنکیک‌ها بریزید.

نوش جان :)

امیدوارم دستور تهیه پنکیک پنیر خامه ای بدون گلوتن برای شما مفید بوده باشد، منتظر پیشنهادات‌تون هستم.

صفحه اینستاگرام فیتنس پرو را دنبال کنید

منبع: FitMenCook.com

محاسبه‌گر