یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

تمرینات قدرتی انجام دهید بیشتر زندگی کنید!

نتایج یک تحقیقات حاکی از این است با افزودن وزنه به تمرینات روتین خود تا 23% احتمال مرگ کاهش میبابد.

تمرینات روزانه برای سلامتی مفید است، تمرینات منظم روزانه نه تنها به افزایش انرژی و شادابی کمک بلکه به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد. اگر شما فقط تمرینات هوازی انجام میدهید وقتشه که کمی تغییرات در برنامه تمرین روزانه خود دهید، تحقیقات جدیدی که در مجله آمریکایی اپیدمیلوژی منتشر شده است حکایت از آن دارد که تمرینات قدرتی به اندازه تمرینات ایروبیک مهم بوده و موجب افزایش طول عمر می‌گردد.

تحقیقات محققان دانشگاه سیدنی در ارتباط بین تمرینات قدرتی(استفاده از دستگاه‌های بدنسازی و وزن بدن) و نرخ مرگ میر(سرطان، بیماری‌های قلبی و…) به وسیله اطلاعات جمع آوری شده از نظرسنجی‌های انجام شده در کشور انگلستان و اسکاتلند در بین سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۸ که بیش از ۸۳۰۰ شرکت کننده بزرگسال در آن شرکت کردند، دریافتند خطر مرگ در تمامی علت‌ها تا ۲۳٪ کاهش یافته و خطر ابتلا به سرطان که منجر به مرگ می‌شود تا ۳۱٪ کاهش می‌یابد.

این تحقیق نشان می‌دهد: تمریناتی مانند راه رفتن با سرعت نسبتا بالا، تمرینات ایروبیک و دوچرخه سواری که باعث تقویت عضلات می‌شود، احتمالا فقط برای سلامتی مفید است.

در هفته چند ساعت باید فعالیت داشته باشیم؟

طبق دستور العمل‌های فعالیت بدنی سازمان بهداشت جهانی، بزرگسالان ۱۸ تا ۶۴ ساله هر هفته باید ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی و ۲ روز در هفته تمرینات قدرتی داشته باشند. پیام ما تا به امروز تنها گسترش فعالیت روزانه و حرکت بود اما از حالا به بعد باید در مورد انواع فعالیت‌های ورزشی برای سلامتی کوتاه و بلند مدت، افراد جامعه را تشویق و آن را گسترش دهیم. در مطالب قبلی هم گفته بودیم تمرینات قدرتی باعث افزایش متابولیسم، سوزاندن کالری می‌شود. شما با ۱۳ دقیقه تمرین و انجام ۶ حرکت با کش تمرین خواهید توانست ۳۴۶کالری بسوزانید.

از حالا شروع به انجام پوش آپ(شنا)، پلانک، اسکوات و هر حرکتی که فکر می‌کنید با شما سازگار است و می‌توانید به برنامه روزانه خود اضافه کنید را انجام دهید.
اگر تاکنون تمرینات قدرتی انجام نداده‌اید پیشنهاد میکنم به بخش برنامه تمرین‌های آماده فیتنس پرو مراجعه کنید.

→ مطلب قبلی

۳ ماده غذایی مهم در رژیم غذایی ورزشکارها

مطلب بعدی ←

موارد مهمی که پیش از تمرین باید در نظر بگیرید

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!