یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

موارد مهمی که پیش از تمرین باید در نظر بگیرید

آیا پیش از تمرین احساس آمادگی ندارید؟ به احتمال زیاد یکی از موارد زیر را بدرستی انجام نمیدهید.

حتی پیش از ورود به باشگاه موارد متعددی است که بر توانایی بدنی شما تاثیر گذار است و برخی مواقع موجب کاهش صد در صدی آن می‌گردد. برخی مواقع افراد به دلیل مصرف پمپ در پیش از تمرین مضطرب شده و تمرین خود را به بدترین نحو انجام می‌دهند یا در پیش از تمرین بدلیل استرس انجام کارهای خود که پس از تمرین دارند در انجام تمرین عجله دارند و فقط بدنبال به اتمام رساندن آن هستند.

مدیریت سطح استرس

احساس تنش و استرس مانع از ساخت محیط مثبت در باشگاه می‌شود. مسلما شما برای انجام تمرین باید در محیطی بدون استرس باشید و این موضوع اثرات منفی بسیاری از جلمه عدم تمرکز، کاهش سطح انرژی و از لحاظ فیزیولوژیک میتواند به انتقال مواد مغذی درون بدن خلل ایجاد کند.

همیشه صحبت کردن در مورد کاری تا عمل کردن به آن خیلی آسان‌تر است اما، سعی کنید ۳۰ دقیقه پیش از تمرین تمامی منابعی که موجب استرس یا برهم زدن تمرکز شما میشود را از خود دور کنید. فقط و فقط به تمرین فکر کنید!

برای مثال من همیشه به موارد مختلفی در طول تمرین فکر می‌کنم اما زمانی که می‌خواهم چند تکرار ست رو انجام بدم، هدفون رو توی گوشم میزارم و کامل بر روی تمرین تمرکز می‌کنم. با هربار تکرار بیشترین ارتباط بین ذهن و عضله رو ایجاد می‌کنم و در صورت نیاز از حریف تمرینیم کمک می‌گیرم.

همچنین فراموش نکنید استرس بیش از حد برای یک بدنساز بد هست مقالاتی که پیش از این در مورد استرس در فیتنس پرو قرار دادیم را حتما بخوانید.

هیدراتاسیون

زمانی که بدنتان هیدراته هست شما هیچ عذر بهانه‌ای برای نرفتن به باشگاه نخواهید داشت. اگر دی هیدراته هستید در خانه بنشینید و پیش از تمرین کم کم یک لیتر آب میل کنید و مقالات فیتنس پرو را مطالعه کنید و سپس به باشگاه بروید! :دی – هیدراتاسیون تقریبا مهم‌ترین عامل افزایش عملکرد، ریکاوری و انتقال مواد مغذی در بدن است. زمانی که شما به میزان کافی در روز  آب میل کنید بدنتان به خوبی کار می‌کند.

سعی کنیددر طول روز بصورت مداوم آب بنوشید و هربار نوشیدن آب کمتر از یک لیتر باشد زیرا نوشیدن یکباره یک لیتر آب یا بیشتر مستقیما دفع می‌شود.

حتی اگر صبح ناشتا تمرین می‌کنید مطمئن شوید:
  1. روز قبل به میزان کافی آب نوشیده باشید.
  2. به اندازه کافی زود از خواب بلند شوید تا حداقل یک لیتر آب پیش از تمرین میل کنید.

تغذیه

مانند هیدراتاسیون، تغذیه در افزایش کیفیت تمرین شما تاثیر چشم‌گیری می‌گذارد. اگر یک وعده غذایی را از دست دهید یا تنبل باشید، انتظار یک تمرین عادی را داشته باشید. شما زمانی باید به باشگاه بروید که تمامی وعده‌های غذایی را سروقت خورده باشید و پر از مواد غذایی با کیفیت هستید، بنابراین در طول تمرین شما اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

مواردی که در بالا گفته شد، نکاتی بسیار ضروری برای پیش از تمرین است و اگر هدف شما از تمرین جدی است و میخواهید در آینده یک چهره مشهور در دنیای تناسب اندام شوید و یا حتی در خانواده و دوستان جز برترین‌ افراد باشید باید به کوچکترین موارد توجه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برخی مواقع اگر احساس کردید یکی از این موارد را در طول روز رعایت نکردید و از لحاظ جسمانی یا روحی آمادگی ندارید استراحت کنید و فردا با انرژی زیاد به باشگاه بروید.

→ مطلب قبلی

تمرینات قدرتی انجام دهید بیشتر زندگی کنید!

مطلب بعدی ←

چند کیلوگرم در ماه کاهش وزن داشته باشیم؟

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!