5 نشانه‌ای که در زمان کاهش وزن بسیار کمتر غذا میخورید

۵ نشانه‌ای که در زمان کاهش وزن بسیار کمتر غذا میخورید

آیا احساس خستگی، بی خوابی، یبوست یا تغییر خلق و خوی را در زمان کاهش وزن تجربه کرده‌اید؟

همگی برای زنده ماندن نیاز به دریافت کالری یا انرژی داریم. زمانی که می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید اگر کمتر غذا بخورید موجب کاهش سرعت سوخت و ساز شده و بدن به حالت حفظ بقا تغییر پیدا می‌کند.

گرسنگی و احساس سیری تنها نشانگر این نیست که تغذیه شما مناسب است. در حقیقت، اگر همواره تغذیه درست بطور یکنواخت نداشته باشید ممکن است برخی نشانه‌هایی که در ادامه گفته می‌شود را تجربه کنید و اگر کمتر از حد معمول کالری دریافت کنید ممکن است مشکلات عدیده‌ی روحی، سلامت جسمی و حتی آسیب به سوخت و ساز بدن‌تان را تجربه کنید.

در ادامه با ۵ نشانه‌ای که به میزان کافی غذا نمی‌خورید آشنا خواهید شد.

۱

احساس خستگی می‌کنید

سوخت بدن انسان، غذایی است که می‌خورد. اگر به میزان کافی غذا نخورید سطح انرژی بدن کاهش می‌یابد. حذف وعده‌های غذایی یا محدودیت بر روی مواد غذایی که میل می‌کنید، در هر دو روش موجب کاهش کالری دریافتی می‌شود که به معنی دریافت مواد مغذی کمتر توسط بدن می‌باشد. این کار موجب آسیب به سوخت و ساز بدن می‌شود.

۲

بد اخلاق هستید

کم کردن کربوهیدرات دریافتی زمانی که صحبت در مورد تثبیت خلق و خوی است می‌تواند بسیار تاثیر گذار و مخرب باشد! بدون دریافت کربوهیدرات به میزان کافی، سطح قند خون شما ممکن است به میزان زیادی کاهش پیدا کند و علت آن کمبود گلوکز در بدن می‌باشد.

توجه داشته باشید که در رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات متخصص تغذیه چربی و پروتئین را جایگزین می‌کند تا بدن در حالت کتوزیس قرار می‌گیرد.

۳

یبوست دارید

برای کمک به حفظ انرژی، زمانی‌که میزان کالری دریافتی را برای مدت طولانی محدود می‌کنید سیستم گوارش سرعت فعالیت خود را کاهش می‌دهد. به علاوه در اکثر مواقع عدم دریافت فیبر به میزان کافی موجب یبوست می‌شود.

۴

توقف کاهش وزن

عموما با محدودیت بر کالری دریافتی کاهش وزن را تجربه خواهید کرد، اما اگر متوجه شدید که چند کیلوی آخر را نمی‌توانید بسوزانید و توقف کاهش وزن دارید، ممکن است علت آن کاهش بیش از حد غذا نخوردن باشد. محدودیت کمتر بر روی کالری دریافتی (بین ۲۰۰ – ۵۰۰ کالری از میزان کالری دریافتی روزانه در حالت عادی کم کنید) همان چیزی است که شما برای کاهش وزن در مدت زمان طولانی‌تر نیاز دارید، به علاوه با این روش بدن شما به سمت حفظ بقا که پیش‌تر گفته شد، حرکت نکرده و شرایط برای کاهش وزن محیا خواهد شد.

۵

مشکلات خواب

رژیم‌های سخت‌گیرانه ممکن است موجب مشکلات عمده خواب شوند. احساس گرسنگی بیش از حد پیش از خواب و یا در زمان بیدار شدن از خواب، نشانه‌های عمده به میزان کافی غذا نخوردن است.

منبع: PaigeHathaway

محاسبه‌گر