پیتزا کم کربوهیدرات مکزیکی

پیتزا کم کربوهیدرات مکزیکی

  • 232
    کالری
  • 5 گرم
    کربوهیدرات
  • 20 گرم
    پروتئین
  • 14 گرم
    چربی
  • سروینگ: 8 قطعه
  • زمان آماده سازی: 15 دقیقه
  • مدت زمان پخت: 45 دقیقه
  • زمان کلی مورد نیاز: 60 دقیقه

در این کره خاکی درصد خیلی کمی از انسان ها هستن که پیتزا دوست ندارن و یا اینکه تمایلی به خوردن فست فود ندارن وقتی ازشون علت رو جویا میشیم بخاطر کالری، چربی و یا کربوهیدرات بالا علاقه ای نشون نمیدن تا تناسب اندامشون بهم نریزه اما امروز طرز تهیه پیتزا کم کربوهیدرات مکزیکی رو براتون آماده کردم در این پیتزا از گل کلم به عنوان خمیر نان استفاده شده است، اگر بدنبال حس چشایی جدیدی در پیتزا هستید پیشنهاد میکنم حتما این پیتزا را درست کنید و علاوه بر ۴ گرم کربوهیدرات در هر قطعه در این پیتزا ۲۰ گرم پروتئین به بدنتان برسانید.

مواد مورد نیاز(خمیر)

  • ۱ عدد گل کلم درشت
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱/۳ کاسه کوچک پنیر رنده شده کم چرب مکزیکی
  • ۱ قاشق چایخوری پونه کوهی
  • ۲ قاشق غذا خوری گشنیز
  • ۲ قاشق چایخوری زیره سیاه
  • نمک به مقدار لازم

مواد مورد نیاز

  • ۲۳۰ گرم سینه مرغ گریل شده
  • ۱۱۳ گرم سوسیس چوریزو
  • ۱ کاسه کوچک پنیر رنده شده کم چرب مکزیکی
  • ۱ کاسه کوچک گوجه فرنگی پخته شده بدون آب(با ادویه گوجه ها را بپزید)
  • ۱ فنجان سالسا
  • ۱/۲ فنجان فلفل هالوپینو
  • ۱ حبه سیر
  • ۲ قاشق غذا خوری گشنیز
  • ۱ قاشق غذا خوری پودر فلفل قرمز

طرز پخت

  1. دمای فر را روی ۲۰۴ درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم شود.
  2. گل کلم ها را بشویید سپس داخل غذا ساز ریخته تا خرد شود و تبدیل به دانه های برنج شود.
  3. سپس گل کلم را داخل آب جوش ریخته و اجازه دهید ۴-۵ دقیقه بپزد سپس درون آب کش بریزید.
  4. بگذارید آب گل کلم ها بطور کامل برود و بدون آب بودن گل کلم ها در تهیه خمیر پیتزا مهم است.
  5. حال تخم را در یک کاسه بزرگ ریخته و به آن گل کلم، ادویه جات و پنیر را اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا تمام مواد بخوبی به خورد هم بروند.
  6. خمیر آماده شده را روی کاغذ پوست گذاشته و صاف کنید تا شکل خمیر پیتزا بگیرد ضخامت خمیر تقریبا باید بیشتر از نیم سانتی متر باشد.
  7. حالا خمیر آماده شده را داخل فر قرار دهید و بگذارید ۳۵-۴۰ دقیقه پخته شود، لبه های خمیر باید طلایی بشود.
  8. خمیر را از فر در آورده و روی آن را با سالسا و گوجه فرنگی بپوشانید و سپس سوسیس و سینه مرغ و ادویه ها را بریزید و با پنیر تزئین کنید.
  9. دوباره به فر برگردانده و بگذارید تا پنیر پیتزا آب شود این زمان تقریبا بین ۵-۱۰ دقیقه میباشد.

نوش جان :)

صفحه اینستاگرام فیتنس پرو را دنبال کنید

پوریا آریان‌پور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب خلق فیتنس پرو، گذروندن مربی‌گری درجه 3، مسئول پژوهش و انفورماتیک کراس فیت استان و مطالعه و ترجمه مطالب حوزه ورزش و سلامت شده است. در خارج از دنیای ورزش طراح وب و گرافیک هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *