دستور تهیه مرغ کتوژنیک با لوبیا سبز و بادام

دستور تهیه مرغ کتوژنیک با لوبیا سبز و بادام

  • 321
    کالری
  • 11 گرم
    کربوهیدرات
  • 31 گرم
    پروتئین
  • 18 گرم
    چربی
  • سروینگ: 4 سرو
  • زمان آماده سازی: 5 دقیقه
  • مدت زمان پخت: 20 دقیقه
  • زمان کلی مورد نیاز: 25 دقیقه

شاید رژیم غذایی کتوژنیک کربوهیدرات محدودی داشته باشه، اما تنوع مواد غذایی بالایی دارید. دستور تهیه مرغ کتوژنیک با لوبیا سبز و بادام جز اون دستورتهیه‌هاییست که اگر زمانی رژیم کتوژنیک رو استارت بزنم حتما در برنامه غذاییم جای ویژه‌ای خواهد داشت.

اگر می‌خواهید این دستور تهیه کم کربوهیدرات‌تر باشد، بجای ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون ۱/۵ قاشق استفاده کنید.

مواد اولیه

  • ۴۵۰ گرم لوبیا سبز
  • ۴۵۰ گرم سینه یا ران مرغ
  • برای مزه دار کردن مرغ
    ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
    ۱/۵ قاشق چای‌خوری پودر سیر
    ۱/۵ قاشق چای‌خوری پودر پیاز
    ۱/۵ قاشق چای‌خوری زیره
    ۱ قاشق غذاخوری رزماری خشک شده
    نمک و فلفل به مقدار جزئی
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری سیر خرد شده
  • ۷۸ گرم خلال بادام

دستور تهیه

  1. مقدار کمی آب درون یک قابلمه ریخته و اجازه دهید به جوش آید و سپس ظرف بخار پز را درون قابلمه قرار داده و لوبیا سبز را بمدت ۵ دقیقه تا ترد و لطیف شود درون آن قرار دهید. زمانی‌که به میزان دلخواه‌تان رسید، از درون قابلمه خارج و درون آب یخ گذاشته تا بافت و رنگ سبز خود را حفظ کند.
  2. درون یک کاسه مرغ را قرار داده و مواد اولیه برای مزه دار کردن را به آن اضافه و هم بزنید.
  3. یک تابه نچسب را بر روی اجاق گاز با شعله متوسط رو به زیاد گذاشته و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه و مرغ را درون آن بگذارید، بمدت ۶ – ۸ دقیقه بر روی شعله گذاشته تا لبه‌های آن طلایی شود؛ زمانی‌که طلایی شد شعله را به متوسط کاهش دهید.
  4. مرغ را از تابه در آورید.
  5. دمای اجاق را به کم رو به متوسط کاهش دهید و سیر و خلال بادام را اضافه کنید. کمی تفت داده تا بادام‌ها به قهوه‌ای مایل شوند. دما را مجددا افزایش و با لوبیا سبزها تفت بدهید.
  6. حال لوبیا سبز و بادام را در بشقاب ریخته و به همراه مرغ میل کنید.

نوش جان :)

امیدوارم دستور تهیه مرغ کتوژنیک با لوبیا سبز و بادام برای شما مفید بوده باشد، منتظر پیشنهادات‌تون هستم.

صفحه اینستاگرام فیتنس پرو را دنبال کنید

منبع: FitMenCook.com

محاسبه‌گر