دستور تهیه سوپ مدیترانه ای میگو

دستور تهیه سوپ مدیترانه ای میگو

  • 456
    کالری
  • 53 گرم
    کربوهیدرات
  • 42 گرم
    پروتئین
  • 8 گرم
    چربی
  • سروینگ: 4 سرو
  • زمان آماده سازی: 5 دقیقه
  • مدت زمان پخت: 35 دقیقه
  • زمان کلی مورد نیاز: 40 دقیقه

تا حالا سوپ میگو خورده‌اید؟ دستور تهیه سوپ مدیترانه ای میگو فراتر از یک سوپ بوده و وجود برنج، فلفل دلمه‌ای و اسفناج موجب بوجود آمدن سوپی بسیار مغذی و غنی از درشت مغذی و ریز مغذی‌ها می‌باشد. حتی اگر گیاه‌خوار هستید با تغییر در مواد اولیه برای شما گزینه‌هایی بیان شده است و می‌توانید این سوپ را امتحان کنید.

مواد اولیه

  • ۶۸۰ گرم میگو خام پوست کنده – گزینه برای گیاه‌خواران: قارچ یا بادمجان
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری سیر خرد شده
  • ۲۰۰ گرم پیاز خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر آویشن
  • ۱ لیتر آب مرغ کم نمک یا سبزیجات
  • ۴۰۰ گرم گوجه فرنگی کبابی یا رب گوجه فرنگی
  • ۴۷۵ گرم برنج قهوه‌ای پخته شده – گزینه کم کربوهیدرات: ۷۱۰ گرم برنج گل کلم
  • ۲ عدد برگ بو
  • ۲۴۰ گرم فلفل دلمه‌ای خرد شده(در طبخ این سوپ ترکیبی از زرد، قرمز و نارنجی استفاده شده است)
  • ۴ کاسه اسفناج خام
  • آب لیمو
  • جعفری تازه

دستور تهیه

  1. ابتدا یک تابه مناسب را بر روی شعله اجاق گاز با دمای بالا قرار دهید. مقداری روغن زیتون را روی تابه اسپری کرده و میگوها را تفت دهید. مقداری نمک دریایی و فلفل اضافه کنید. بمدت ۶ – ۸ دقیقه یا تا زمانی‌که لبه‌های میگو قهوه‌ای شود. میگو را از تابه خارج و کنار بگذارید.
  2. دما را به متوسط کاهش دهید، روغن زیتون و سیر و پیاز را در تابه بریزید. پیاز را کاراملی کرده و توجه کنید سیر نسوزد. پس از ۲ دقیقه، آویشن را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید.
  3. آب مرغ یا سبزیجات، گوجه فرنگی و برنج را اضافه کنید. پس از کمی جوش آمدن، مقداری نمک دریایی، فلفل و برگ بو را اضافه کنید. دما را به کم کاهش دهید و در ظرف را گذاشته و بمدت حداقل ۲۰ دقیقه بپزید.
  4. پس از ۲۰ دقیقه، فلفل دلمه‌ای خرد شده و اسفناج را را اضافه کنید. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که اسفناج از حالت نرمال خود خارج شود. مجددا در ظرف را گذاشته و برای ۱۰ دقیقه دیگر بپزید. از وجود آب درون ظرف اطمینان حاصل کنید، هیچ چیز نباید بسوزد. در صورت نیاز ۱۱۸ میلی‌لیتر آب مرغ اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید.
  5. برای طعم و مزه به میزان دلخواه نمک دریایی، فلفل، آب لیمو و جعفری اضافه کنید.

نوش جان :)

امیدوارم دستور تهیه سوپ مدیترانه ای میگو برای شما مفید بوده باشد، منتظر پیشنهادات‌تون هستم.

صفحه اینستاگرام فیتنس پرو را دنبال کنید

منبع: FitMenCook.com

محاسبه‌گر