یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
what-is-crossfit

با کراس فیت آشنا شوید

کراس فیت یک ورزش قدرتی و آماده‌سازی که مخلوطی از تمرینات ایروبیک، کلستنیک و با وزنه است.

ده‌ها پیش گریگ گلس‌من(Greg Glassman) رشته کراس فیت را پایه گذاری کرد، او اولین نفر در تاریخ بود که فیتنس را از طریق ظرفیت کاری در طول دامنه کیفی و زمان معنی‌دار و قابل سنجش تعریف کرد. سپس او برنامه‌ای برای افزایش سلامت و آمادگی جسمانی(فیتنس) آماده کرد.
کراس فیت دائما انجام حرکات عملکردی(Functional movements) با شدت بالا می‌باشد. تمرینات کراس فیت بر پایه حرکات عملکردی است و این حرکات آینه تمام و کمال از ژیمناستیک، کلستنیک، تمرین با وزنه، دویدن، قایق‌رانی و… است. این حرکات پایه زندگی هستند. کراس فیت کارها سنگین‌ترین وزنه‌ها را در طولانی‌ترین فاصله‌ها حرکت می‌دهند، شاید این میزان فعالیت جسمانی در زندگی مدرن امروزی لازمه نباشد اما اجداد ما برای بقا چنین فعالیت‌هایی را انجام می‌دادند. بنابراین کراس فیت بهترین گزینه برای به حداکثر رساندن فعالیت در کوتاه‌ترین زمان است.

شدت برای مشاهده نتایج ضروری و قابل اندازه‌گیری است زیرا کار براساس زمان یا قدرت تقسیم می‌شود. فعالیت جسمانی بیشتری که در زمان کمتری انجام می‌دهید، یا قدرت بیشتری که در انجام حرکات دارید و شدت بیشتری که در انجام حرکات دارید. با بکارگیری رویکرد مداوم و دائما متنوع برای آموزش حرکات عملکردی و شدت به موفقیت چشمگیر در آمادگی جسمانی منتهی می‌شود.

کراس فیت جامعه‌ای است که بطور خودبه‌خودی بوجود می‌آید زمانی که مردم این تمرینات را با یکدیگر انجام می‌دهند و یک مولفه کلیدی است چرا که بسیار موثر بوده و به ایجاد اجتماع جهانی‌کراس فیت منجر شده است. در حال حاضر ۱۳۰۰۰ نفر از سرتاسر دنیا به این رشته مشغول هستند و هر روز این تعداد بیشتر می‌شود. با بهره‌برداری از علائق شخصی، مسابقات و ورزش‌ها و بازی‌های تفریحی شدت فعالیت دیگر قابل احساس نیست.

برنامه کراس فیت توسط داده‌ها می‌باشد، استفاده از یک تخته سیاه به عنوان نمایش امتیازات که باعث نگه داشتن نمرات دقیق و سوابق، زمان اجرا و استانداردها و قوانین انجام اجرای حرکات است. ما این کار را فقط برای انگیزش بی سابقه نتایج نمی‌کنیم بلکه برای اندازه‌گیری نسبی و مطلق از هر تمرین را بدست آوریم. این داده‌ها بسیار با ارزش است و باعث حرکت رو به جلو می‌شود.

بطور کلی هدف از کراس فیت، اندازه‌گیری کلی آمادگی جسمانی و نتایج قابل مشاهده و قابل تکرار است. این برنامه هنرجو را برای هر شرایط فیزیکی آماده و نه تنها برای ناشناخته‌ها بلکه برای ناشناخته شدن نیز می‌باشد.

درحالیکه کراس فیت بهترین گزینه برای جهان است و برای مقیاس جهانی طراحی شده است بدون در نظر گرفتن تجربه بهترین برنامه برای هر فرد متعهد است.

whats-physical-fitness

→ مطلب قبلی

فیتنس یا تناسب اندام چیست؟

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!