یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

چند کیلوگرم در ماه کاهش وزن داشته باشیم؟

کاهش وزن سریع ممکنه به شما کمک کنه و چند کیلویی کاهش وزن داشته باشید، اما همیشه بهترین گزینه نیست، در این مقاله میزان کاهش وزن صحیحی که در یک ماه می‌توانید بسوزانید را به شما خواهیم گفت.

برخی مربی‌ها، پزشکان، قرص‌های چربی سوز نوید کاهش وزن ۸ تا ۱۰کیلوگرمی در یک ماه را نوید می‌دهند! این اعداد زمانی جذاب می‌شود که مراسمی در پیش باشد و تکاپوی کاهش وزن در کمترین زمان آغاز می‌شود. ما برنامه‌های کاهش وزن غیر استاندارد مثل گرسنگی دادن به بدن رو که کاهش وزن با سرعت بالا و بدون رسیدن ریزمغذی‌های مورد نیاز روزانه به بدن است را تایید نمیکنیم، زیرا عوارض مختلفی در بلندمدت برجای خواهد گذاشت.

محاسبه کالری روزانه

تمامی چیزی که شما برای کاهش وزن نیاز دارید محاسبه کالری روزانه است. پیش از شروع رژیم‌های طاقت فرسا یا غیر استاندارد که دست به دست چرخیده است کالری روزانه‌ای که نیاز دارید را محاسبه کنید.

برای این کار از طریق محاسبه‌گر فیتنس پرو یا اپلیکیشن یا وبسایت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند کالری روزانه خود را محاسبه کنید. پس از آن کالری هر وعده غذایی را محاسبه کنید.

حداکثر چند کیلوگرم کاهش وزن صحیح در یک ماه میتوان داشت؟

اگر شما یک برنامه تغذیه و تمرین حرفه‌ای داشته و آن را بدقت دنبال کنید خواهید توانست ۴.۵کیلوگرم در ماه کاهش وزن داشته باشید. برای سوزاندن هر ۴۵۰گرم چربی، ۳۵۰۰کالری نیاز است. اگر بدنبال تقریبا ۱ کیلوگرم سوزاندن چربی هستید باید هر روز ۱۰۰۰ کالری بسوزانید که این عدد باید از تغذیه یا تمرین یا هر دو باهم کسر شود.

کاهش وزن از طریق رژیم غذایی

برای کاهش وزن از طریق رژیم غذایی شما باید هرچیزی که میخورید را محاسبه کنید، اپلیکیشن‌های مختلفی انجام چنین کاری را آسان ساخته‌اند و در همه جا شما به اطلاعات تغذیه و تمرینی خود دسترسی خواهید داشت.

برای شروع خوردن استرسی، مواد حاوی شکر، نان، دونات، حمله به شیرینی و… را ترک کنید! روزهای اول انجام چنین کاری سخت هست اما باید از اولین روز شروع کنید تا بتوانید این عادت را ترک کنید.

کاهش وزن از طریق تمرینات ورزشی

اگر به بدنبال کالری سوزی از طریق تمرین هستید، یک برنامه با شدت متوسط انتخاب کنید و ۵ – ۶ روز در هفته تمرین داشته باشید. میزان کالری سوخته شده در این تمرینات به جنسیت، وزن، سرعت انجام تمرینات و مدت زمان طی شده برای انجام تمرین بستگی دارد.

نمونه‌هایی از تمرین و کالری سوزانده شده در طی تمرین برای یک فرد ۶۸ کیلویی

  • ۲۰ دقیقه دویدن روی تردمیل با سرعت ۶: ۲۲۹ کالری
  • ۳۰ دقیقه الپتیکال: ۱۷۹ کالری
  • ۳۰ دقیقه شنا: ۱۸۹ کالری
  • ۳۰ دقیقه کیک بوکس: ۳۵۷ کالری

پیشنهاد ما به شما “کمتر میل کنید، بیشتر حرکت داشته باشید”. پیش از اعتماد به رژیم‌های غذایی یا قرص‌های چربی سوز یا تمریناتی که به شما وعده ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه را می‌دهند به این موضوع فکر کنید که شما باید فشار ۲ برابری به بدنتان وارد کنید! بیشتر تمرین کنید کمتر از کالری مورد نیاز روزانه غذا میل کنید.

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا توصیه می‌کند که زنان هرگز کمتر از ۱۲۰۰ کالری و مردان هرگز کمتر از  ۱۸۰۰ کالری در روز مصرف نکنند. کمتر از این میزان سلامت روحی و جسمانی شما را بخطر می‌اندازد و شما شاداب نخواهید بود.

→ مطلب قبلی

موارد مهمی که پیش از تمرین باید در نظر بگیرید

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!