یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

آیا شما به انجام تمرینات شکم نیاز دارید؟

اگر بدنبال عضلات شکم هستید باید یک روز جداگانه را به تمرین این عضله اختصاص دهید...

اخیرا افراد زیادی در رابطه با تمرینات شکم از من سوالات متعددی پرسیدند. اگر بدنبال عضلات شکم هستید باید یک روز جداگانه را به تمرین این عضله اختصاص دهید. اگر برنامه تمرین شکم شما طبق سیستم‌های تمرینی پیشرفته مانند Y3T یا FST-7 پایه گذاری شده است مطمئن باشید نتیجه تمرینات را در کمترین زمان ممکن خواهید دید، زیرا شدت تمرین، تمپو و… به میزان کافی عضلات شکم را تحت فشار قرار خواهند داد.
گاهی اوقات تمرین بیش از حد عضلات میانی بدن موجب پهن شدن میانه بدن شده و نسبت به عضلات دیگر بدن قوی‌تر و به چشم بیشتر دیده می‌شوند. این موضوع باید در نظر گرفته شود که بسته به تیپ بدنی و هدف فرد باید ساختار عضلات میانی را توسعه داد.

پس از توضیحاتی که در بالا گفته شد اگر بدنبال انجام تمرینات شکم هستید، ۴ توصیه‌ای که در ادامه خواهیم گفت را نظر بگیرید.

۱

ناشتا تمرینات شکم را انجام دهید

تجربه‌ای که این سال‌ها در انجام تمرینات شکم بدست آوردم نشان میده بهترین زمان تمرین عضلات شکم موقعی است که کمترین میزان غذا در سیستم گوارش بدن وجود داشته باشه، این امر موجب انقباض بهتر و با کیفیت‌تر می‌شود و احتمال بروز مشکلاتی مانند هضم بد یا نفخ معده را کاهش می‌دهد.
برای مثال این راه خوبی برای سوزاندن کالری بیشتر پس از انجام تمرین هوازی صبح است.

۲

۳ بعدی فراموش نشود!

زمانی تمرینات برای هر گروه عضلانی پایه بود و عضلات از هر زاویه مشخص نبودند یا همان حالت ۳ بعدی نداشته‌اند اما امروزه با سیستم‌های تمرینی پیشرفته شما باید عضلات را از هر زاویه تمرین دهید با این کار نه تنها عضلات زیباتر هستند بلکه حداکثر رشد را داشته و دچار کمتر آسیب دیدگی خواهید شد. برای عضلات شکم شما باید تمرینات با دامنه مختلف انجام دهید تا ۴ ناحیه مرکز بدن(Core) بخوبی تمرین داده شوند، پس فقط به انجام درازنشست، کرانچ یا بالا آوردن پاها درحالت خوابیده اکتفا نکنید.

۳

کنترل تنفس

همانند تمرین هر گروه عضلانی، کلید انقباض با کیفیت عضلات، کنترل تنفس است. با یادگیری کنترل تنفس در زمان انجام هر تکرار در اوج دامنه حرکت حداکثر انقباض عضلانی را انجام می‌دهید.
برای اینکار وقتی به نقطه اوج دامنه حرکت و مکث در این نقطه نزدیک می‌شوید نفس خود را به بیرون داده تا کنترل بیشتری بر روی انقباض عضلات شکم داشته باشید.

۴

انجام صحیح حرکات

تقریبا من در باشگاه‌های مختلفی که تمرین می‌کنم تعداد کمی از افراد حرکات شکم را صحیح انجام می‌دهند، شاید مهم‌تر از کنترل تنفس انجام صحیح حرکات باشد زیرا افراد با عدم انجام صحیح حرکات شکم موجب آسیب به ستون فقرات می‌شوند. سعی کنید پیش از تمرین ویدئو حرکاتی که قرار است انجام دهید را در اینترنت مشاهده کنید تا از هرگونه آسیب‌دیدگی پیشگیری کنید.

بدون رعایت هر یک از موارد فوق و بخصوص کنترل تنفس و انجام صحیح حرکات نتیجه‌ای که باید از تمرینات شکم بگیرید کاهش میابد.

→ مطلب قبلی

۸ نشانه کمبود تستوسترون در مردان

مطلب بعدی ←

۴ استراتژی در رژیم غذایی برای نتایج سریع‌تر

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!