یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

۴ استراتژی در رژیم غذایی برای نتایج سریع‌تر

اطمینان حاصل کنید که به موقع به اهداف خود در تناسب اندام برسید.

فرقی نمی‌کنه چقدر در باشگاه تمرینات چربی سوزی یا تمرینات پلایومتریک در خانه انجام می‌دهید. اگر یک رژیم غذایی بد داشته باشید امکان نداره با انجام این تمرینات نتیجه مورد دلخواه خودتون رو بگیرید.
یک رژیم غذایی جامع فراتر از چیزی است که میل می‌کنید، این رژیم شامل زمانی که وعده غذایی را میل و یک سری نکات کلیدی است که باید آنها را دنبال کنید.

با انجام هر یک از ۴ نکته زیر در رژیم غذایی، در زمان کوتاهی تغییرات را احساس خواهید کرد.

۱

جابجایی وعده‌های غذایی

لورن توماس می‌گوید: “همانطور که شما پس از مدتی برنامه تمرین خود را برای عدم توقف رشد عضلانی عوض می‌کنید، باید استراتژی تغذیه خودتون را نیز عوض کنید.”
برای شروع می‌توانید جای وعده ناهار و شام را باهم عوض کنید یا صبحانه‌ای با میزان پروتئین بیشتر میل کنید.

۲

فقط یک میوه در روز میل کنید

کارولین براون می‌گوید: “بطور کلی یک قطعه اضافی میوه برای تغذیه چیز مهمی است، اما زمانی که مشکوک به توقف رشد عضلانی یا افزایش یا کاهش وزن هستید، فقط یک میوه در روز میل کنید.”

۳

وعده غذایی بیشتر

فلسیا استولر می‌گوید: “برخی از افراد، زمانی که حجم عضلانی افزایش و وزن کاهش می‌یابد، اگر میزان تمرین را افزایش داده باشند. ممکن است نیاز به مصرف کالری بیشتر در طول روز داشته باشند.”
برای این کار به دنبال غذاهای گیاهی از جمله دانه‌ها و سبزیجات باشید و در هر وعده مقداری کمی سبزیجات را داشته باشید.

۴

متابولیسم بدنتان را افزایش دهید

براون می‌گوید: “من یک سلاح مخفی برای افزایش متابولیسم(سوخت و ساز) دارم، در طول روز چای سبز و در هر وعده از ادویه مانند: زردچوبه و سس تند اضافه می‌کنم. اضافه کردن ادویه متناسب با وعده غذایی موجب خوش طعم‌تر شدن آن شده، اشتها را سرکوب می‌کند و متابولیسم(سوخت و ساز) را افزایش می‌دهد.”

→ مطلب قبلی

آیا شما به انجام تمرینات شکم نیاز دارید؟

مطلب بعدی ←

حجم عضلانی بیشتر با دراپ ست

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟