یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
4 دلیل که کافئین باعث تمرین بهتر می شود

۴ دلیل که کافئین باعث تمرین بهتر می شود

کافئین تنها باعث افزایش انرژی نمی‌شود. در این مقاله خواهید آموخت چگونه کافئین هر بار به افزایش وزنه‌های لیفت شده و نتایج می‌شود.

کافئین باعث تمرین بهتر می شود و یکی از مکمل‌هایی است که بیشترین تحقیق بر روی آن انجام شده است. شماری از تحقیقات انجام شده نشان از ایمنی و کارآیی آن می‌دهد. تحقیقات همچنین از تاثیرات مثبت کافئین بر سلامت را نشان می‌دهند.

اما وقتی در فیتنس پرو هستید و کافئین مصرف می‌کنید، احتمالا کمتر به مزایای آن برای سلامتی بدن علاقه‌مند هستید و به بیشتر به مزایای عملکرد آن علاقه دارید. در این مقاله از جیم استوپانی ۴ علت که کافئین باعث تمرین بهتر می‌شود را به شما خواهیم گفت.

۱

انرژی بیشتر

کافئین در مغز به عنوان یک محرک برای سیستم عصبی مرکزی(CNS) عمل می‌کند، زمانی که من می‌گویم انرژی، یعنی هوشیاری. کافئین مسدود کننده برخی از گیرنده‌های مغز است که سطح اپی نفرین، آدرنالین و دوپامین را افزایش می‌دهد.

زمانی که پیش از تمرین کافئین مصرف می‌کنید؛ با مسدود کردن این گیرنده در مغز، شما کمی احساس هیجان را حس خواهید کرد. این تفاوتی است که مکمل‌های کافئین بین یک تمرین عالی و معمولی ایجاد می‌کنند.

۲

افزایش قدرت

تحقیق در مورد کافئین نشان می‌دهد با فرض اینکه دوز به اندازه کافی بالا باشد، یک دوز از آن می‌تواند قدرت عضلانی را افزایش دهد. ۳۰۰ میلی‌گرم یا بیشتر کافئین(معادل حدود ۳ فنجان قهوه) در یک دوز، سیستم عصبی را تحریک می‌کند.

در اینجا افزایش قدرت بوجود می‌آید: اعصابی که فیبرهای عضلانی را فعال می‌کند، زمانی که توسط کافئین تحریک می‌شوند، فیبرهای عضلانی را با نیروی بیشتری فعال می‌کند. نیروی بیشتر برابر قدرت بیشتر است، به همین دلیل است که کافئین می‌تواند قدرت شما را در طول تمرین افزایش دهد.

۳

استقامت بیشتر

کافئین استقامت را از راه‌های مختلف افزایش می‌دهد. اول به وسیله افزایش سوزاندن چربی در طول تمرین. هنگامی که پس از مصرف کافئین تمرین می‌کنید چربی بیشتری می‌سوزانید. ذخیره گلیکوژن در عضلات را به عنوان سوخت استفاده می‌کند، بدان معنی است که شما انرژی بیشتری در طول تمرین خواهید داشت، مخصوصا زمانی که به میزان بیشتری انرژی نیاز دارید.

راه دیگری که کافئین استقامت را افزایش می‌دهد، افزایش سطح اکسید نیتریک است. تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین می‌تواند به افزایش vasodilation (اصطلاح عریض شدن عروق خونی است). با این کار اجازه انتقال خون بیشتر به عضلات داده می‌شود، که موجب انتقال اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به عضلات می‌شود و در نتیجه به افزایش استقامت کلی منجر می‌شود.

۴

درد عضلات کمتر

باور کنید یا نکنید، تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین در کاهش درد عضلات عالی بوده و با کاهش تحرک درک شده (RPE) در طول تمرین کمک به کاهش درد عضلانی می‌کند.

با درد عضلانی کمتر، می‌توانید سخت‌تر تلاش کنید، شاید حتی چند تکرار اضافی که در زمان عدم مصرف کافئین نمی‌توانستید انجام دهید را حالا قادر به انجام باشید. تعداد تکرار بیشتر مساوی با کار بیشتر انجام شده توسط عضلات است و مساوی با نتیجه بهتر می‌باشد.

10 منبع فیبر که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

→ مطلب قبلی

۱۰ منبع فیبر که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

چربی سوزی ران پا

مطلب بعدی ←

۹ راه برای چربی سوزی ران پا

در مورد پوریا آریان پور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد از 4 سالگی ژیمناستیک یاد بگیرم، هرچی بزرگتر شدم علاقم به ورزش‌های دیگه بیشتر شد و به بسکتبال و فوتبال و کوه نوردی علاقه‌مند شدم از 5 سال پیش بدنسازی رو شروع کردم و 3 سال رو صرف بدنسازی حرفه‌ای کردم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟