یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

۳ اشتباهی که افراد در تعطیلات آخر هفته انجام می‌دهند

آخر هفته بهترین زمان برای بررسی اشتباهات است اما برخی مواقع تبدیل به روز اشتباهات تبدیل می‌شود!

با رسیدن به انتهای هر هفته بهترین زمان برای بررسی اشتباهاتی است که در طول هفته انجام داده‌اید که منجر به کاهش سرعت شما در رسیدن به هدفتان می‌شود. اما برخی افراد بجای بررسی این اشتباهات مرتکبت اشتباهات متعدد دیگری در طول آخر هفته می‌شوند، در این مقاله باهم ۳ اشتباه رایج افراد در طول آخر هفته را مرور می‌کنیم.

مصرف الکل

بیش از ۸۰% جمعیت انگلستان به طور مرتب الکل مصرف می‌کنند، مطمئنم که آمار بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز مشابه انگلستان است. به لحاظ عقب راندن در مسیر موفقیت چیزهای کمی مثل الکل وجود دارند. الکل موجب افزایش سم در سیستم کلیوی می‌شود که علاوه بر ضررهای مختلف در طولانی مدت به سلامت بدن، در کوتاه مدت نیز موجب ضربه به ریکاوری بدن می‌شود. همچنین الکل به بدترین شکل موجب دی‌هیدراته شدن بدن شده که مجددا بر روی ریکاوری و سلامت کلی بدن تاثیر می‌گذارد.

الکل همچنین با تاثیر منفی بر روی تستوسترون ارتباط مستقیم و موجب هجوم استروژن می‌شود. هیچ نکته مثبتی در نوشیدن الکل وجود ندارد، در آخر هفته‌ها اجازه ندهید مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های خاص موجب تاثیر منفی بر روی پیشرفت و سلامتی طولانی مدت شما گردد.

مصرف کم آب

در کنار الکل، بسیاری از افراد در طول آخر هفته آب کمتری می‌نوشند، زیرا ساختار روز تعطیل آنها با روزهایی که تمرین و فعالیت بیرون از خانه دارند متفاوت بوده که موجب چنین تفاوتی می‌شود و بدن نشانه‌های مبنی بر تشنگی به مغز اعلام نمی‌کند و عواقب کم آبی هضم ضعیف‌تر، عملکرد پایین در شروع هفته جدید و حتی از دست دادن عضله سیر است.

هیچ عذر و بهانه‌ای وجود ندارد، اطمینان حاصل کنید در طول روز حداقل ۳٫۵ لیتر آب بنوشید، بسته به شرایط آب و هوایی و شدت ترین این میزان نیز ممکن است بیشتر باشد.

از دست دادن وعده غذایی

این موضوع در آخر هفته‌ها بسیار شایع است، شما دیر از خواب بیدار شده و اولین وعده غذایی را دیرتر میل می‌کنید و تعداد وعده‌های غذایی با کیفیت که در طول روز مصرف می‌کنید کمتر از حالت نرمال بوده و بزرگترین علت عدم پیشرفت شما می‌باشد.

هیچ نکته‌ای برای غلبه بر این مسئله وجود ندارد، مگر اینکه نظم بیشتری در تمام هفته داشته و با آماده‌سازی وعده غذایی از قبل و خوردن آنها در زمان‌های معین روز بر این موضوع غلبه کنید. وقتی که هر هفته ۱ یا ۲ روز را به این صورت طی کنید سقوط در نزدیکی شماست!

→ مطلب قبلی

۸ نکته حرفه ای برای افزایش سرعت موفقیت در تناسب اندام

مطلب بعدی ←

۳ راه برای کاهش فلات چربی سوزی

در مورد پوریا آریان پور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد از 4 سالگی ژیمناستیک یاد بگیرم، هرچی بزرگتر شدم علاقم به ورزش‌های دیگه بیشتر شد و به بسکتبال و فوتبال و کوه نوردی علاقه‌مند شدم از 5 سال پیش بدنسازی رو شروع کردم و 3 سال رو صرف بدنسازی حرفه‌ای کردم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟