املت تایلندی

  • 385
    کالری
  • 3 گرم
    کربوهیدرات
  • 18 گرم
    پروتئین
  • 22 گرم
    چربی
  • سروینگ: 1 سرو
  • زمان آماده سازی:
  • مدت زمان پخت:
  • زمان کلی مورد نیاز:

اگر از امت معمولی خسته شدید وقتشه که یکم به خودتون تکون بدید و املت تایلندی را درست کنید. املت حاوی مقدار زیادی پروتئین، چربی های مفید و بسیار مغذی است. اضافه کردن مقدار کمی زنجبیل و پودر فلفل قرمز باعث افزایش میزان سطح انرژی گردیده و همچنین در مدت کوتاهی قابل هضم است.

این املت فقط محدود به میل کردن آن به عنوان صبحانه نیستید و میتوانید به عنوان میان وعده بعد از ظهر نیز میل کنید.

مواد مورد نیاز

  • ۱/۲ قاشق غذاخوری روغن هسته انگور
  • ۱ قاشق چای خوری زنجبیل تازه خرد شده
  • ۱ حبه سیر کوچک خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده
  • ۳ عدد تخم مرغ بزرگ، در یک کاسه جداگانه هم زده شوند
  • نمک و فلفل برای طعم دار کردن
  • ۱ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
  • ۱ قاشق غذاخوری گشنیز تازه خرد شده

طرز پخت

  1. ابتدا ماهی تابه را با روغن هسته زیتون چرب کنید.(هر روغن سرخ کردن دیگری هم میتوانید استفاده کنید)
  2. زنجبیل، سیر، پیازچه را اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید.
  3. سپس تخم مرغ را اضافه کنید.
  4. برای نچسبیدن تخم مرغ بهم با یک دست ماهی تابه را گرفته و از روی شعله گاز بردارید و با آن دست کفگیر را در داخل ماهی تابه تکان دهید تا جدا جدا شود.
  5. حال نمک، فلفل و فلفل قرمز و گشنیز را اضافه کنید.

نوش جان :)