اپ اندروید فیتنس پرو هم اکنون در کافه بازار دانلود رایگان

واسکولاریتی چیست و با دلایل آن آشنا شوید

یکی از درجات فیزیک بدنی خوب واسکولاریتی میباشد و اکثر افراد تمایل به بالا بودن سطح آن دارند که باعث زیبایی دو چندان بدن میگردد و علاوه بر اون در برخی از مواقع واحد اندازه گیری پیشرفت نیز خواهد بود. اگر شما رفته رفته بیشتر از گذشته واسکولار شده اید دلایلش را به شما خواهیم گفت.

واسکولاریتی چیست؟

در بدنسازی به شرایطی گفته میشود که عروق خونی به وضوح از روی پوست قابل دیدن باشند و این شرایط زمانی روی میدهد که چربی بدن به میزان زیادی کاهش یافته است و پوست نازک شده تا رگ ها بر روی عضله مشخص باشند. در ادامه با دلایل واسکولاریتی آشنا خواهید شد.

بدنتان خشک‌تر از قبل شده است

وقتی که واسکولاریتی شما افزایش میابد بدین معناست چربی بدنتان کاهش یافته است. برخی از قسمتهای بدنتان سریعتر از جاهای دیگر کاهش چربی دارد و در برخی از قسمت ها بدن چربی بیشتری ذخیره میکند. برای مثال ساعد اولین قسمتی است که خشک میشود، سپس بازوها، پاها و در انتها بالا تنه، زمانی که چربی روی شکم برود انتهای این مسیر میباشد. البته باید توجه داشته باشید که افراد مختلف درصد چربی سوزی در هر قسمت از بدنشان متفاوت است اما مثال بالا در اکثر افراد صدق میکند که این نشان از افزایش واسکولاریتی میباشد.

در حال عضله سازی هستید

اگر شما رگ های بیشتری را بر روی بازویتان نسبت به گذشته میبینید نشانه ساخت عضله میباشد و واسکولاریتی بیشتری میبینید. بدلیل افزایش سطح پمپاژ خون به عضلات توانایی به کار گیری فیبر عضلانی بیشتری خواهید داشت و همچنین انقباض عضلانی در زمان تمرین بهتر از قبل انجام خواهد شود.

نتیجه گیری

اگر بدنبال افزایش واسکولاریتی هستید و میخواهید رگ های بدنتان بیش از قبل نمایان گردد و کاهش چربی بیشتری داشته باشید از سیستم تمرین مانند FST-7 و Y3T استفاده کنید در قسمت برنامه های تمرین فیتنس پرو این برنامه های تمرین قرار داده شده اند.

در مقاله های آینده راه های افزایش واسکولاریتی را برای شما بیان خواهیم کرد.

پوریا آریان‌پور

از کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب خلق فیتنس پرو، گذروندن مربی‌گری درجه 3، مسئول پژوهش و انفورماتیک کراس فیت استان و مطالعه و ترجمه مطالب حوزه ورزش و سلامت شده است. در خارج از دنیای ورزش مدیریت استراتژیک خوندم و به کسب و کارها مشاوره میدهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *