اپ اندروید فیتنس پرو دانلود رایگان

×

سبزیجات و کلید رسیدن به تناسب اندام

وقتی اکثر افراد در مورد رژیم صحبت می کنند می گویند مصرف سبزیجات برای عضله سازی یا چربی سوزی ضروری نیست، اما در حقیقت ضروری است! بله مصرف روزانه پروتئین، کربوهیدرات و اسید چرب های ضروری به میزان کافی برای تناسب اندام لازم است اما سبزیجات نقشی حیاتی را برای دیکته کردن به تناسب ویژه در بدن بازی میکنند تا شما به هدفتان برسید.

جذب مواد غذایی

مثل همیشه که گفتم و در ادامه هم خواهم گفت، شما آن چیزی هستید که هضم میکنید! اگر شما نتوانید مواد غذایی را که میل میکنید در بدنتان جذب کنید نمیتوانید بهترین نتیجه ممکن را از مواد غذایی بگیرید.

فیبر و آنزیم های موجود در سبزیجات برای سلامتدمعده و روده شما ضروری میباشند که به این معناست کهک به جذب بهتر مواد غذایی خواهند کرد و مسلما مصرف سبزیجات با مواد غذایی مقدار پروتئین بالا بدلیل پتانسیل اسیدی بیشتر در معده ضروری است.

اگر به میزان کافی سبزیجات در رژیم غذایی خود نداشته باشید فیبر مورد نیاز برای جذب بهتر مواد غذایی کمتری دریافت خواهید کرد و منجر به نتیجه متوسط خواهد شد.

مدیریت انسولین

غذایی که میل میکنید بر در روی سطح قند خونتان تاثیر میگذارد و همیشه بدانید انسولین بسیار حساس بوده و برای رشد عضلانی و چربی سوزی موثر است و اضافه کردن سبزیجات به وعده غذایی باعث کند شدن پاسخ انسولین از وعده غذایی میشود که معمولا اضافه کردن فیبر موجب بهبود حساسیت انسولین میگردد.

بسیار مهم است که بدانیم با توجه به این اثر شما کمتر احساس گشنگی خواهید کرد و کمتر از گذشته سطح قند خونتان پایین می آید و در اکثر روز در سطح متعادل میباشد. بالا و پایین کردن سطح قند خون اثرات منفی خواهد داشت.

سیستم ایمنی بدن

سبزیجات بهترین منابع ریز مغذی‌ها و مواد مغذی گیاهی هستند، که حاوی مواد ضروری برای سلامتی و سیستم ایمنی بدن هست، اگر شما در باشگاه تمرین سنگین دارید و میخواهید ریکاوری و رشد داشته باشید مستلزم به داشتن سیستم ایمنی قوی هستید.

همیشه بهترین کار سلامتی خود را در سطح مطلوب نگه دارید. پس از تمام نکات بالا که گفته شد نحوه زندگی نقش مهمی را ایفا میکنید. پیشنهاد میکنم ۴ – ۵ بخش سبزیجات فیبر بالا در روز مصرف کنید. سبز باشید!

پوریا آریان‌پور

از کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب خلق فیتنس پرو، گذروندن مربی‌گری درجه 3، مسئول پژوهش و انفورماتیک کراس فیت استان و مطالعه و ترجمه مطالب حوزه ورزش و سلامت شده است. در خارج از دنیای ورزش مدیریت استراتژیک خوندم و به کسب و کارها مشاوره میدهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *