یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

چربی شکم و پهلو را از بین ببرید

مدتیه که مقالات فیتنس پرو روی عضله سازی متمرکز شدن و امروز میخوام در مورد چربی سوزی صحبت کنم، تقریبا ۱۵ روزی از اول تابستان سپری شده و امتحانات دانشگاه هم تمام شده و الان وقتشه در مورد از بین بردن چربی‌های پایین کمر صحبت کنیم.

چربی در ناحیه پایین کمر مشکل عمده خیلی از افراد هست و در زندگی شهری بسیار شایع هست. شما اگر همین الان تست کنید به احتمال خیلی زیاد یک لایه نازک از چربی را احساس خواهید کرد. این ناحیه یکی از آخرین نواحی در بدن است که در زمان چربی سوزی و آماده سازی برای مسابقات چربی خود را از دست می‌دهد.

علت چربی در ناحیه پایین کمر

در حقیقت بدن برای حمایت از و نیاز ارگان‌های بدن به چربی، چربی این ناحیه را حفظ می‌کند. برای مثال چربی زیادی برای نگهداری در بازو نیاز نیست. مخصوصا در رابطه با پایین کمر این تئوری میباشد که چربی این ناحیه برای تنظیم انسولین میباشد. در هر صورت من به این تئوری اعتقادی ندارم و بنظرم برای کاهش چربی هر ناحیه از بدن باید حساسیت انسولین را تقویت کرد تا در نتیجه ذخایر چربی با تغذیه، مکمل و تمرین صحیح تقلیل یابد.

این موضوعی نرمال است که در نواحی از بدن چربی به سختی از بین برود و نباید بر روی این موضوع تمرکز بیش از حد داشت و بتدریج چربی این نواحی کاهش خواهد یافت برای مثال برخی افراد وقتی از روبرو نگاه میکنید پایین شکم تقریبا تختی داشته اما در پایین کمر خود لایه‌ای چربی دارند و برعکس برخی افراد چربی پایین کمر کمتری داشته و در پایین شکم خود چربی دارند.

بهتر است بجای اهمیت چربی نواحی که به سختی کاهش می‌یابد کاهش چربی کل نواحی بدن را زیر نظر داشده باشید. دلیل اینکه در مورد این موضوع صحبت میکنم این است که در حال حاضر اکثر افراد بر روی ناحیه خاصی از بدن خود متمرکز شده‌اند و سعی در کاستن از توده چربی آن ناحیه دارند و متاسفانه این کار غیر منطقی است و بجای آنکه مفید باشید بیشتر آسیب خواهد زد.

چگونه چربی شکم و پهلو را کاهش دهیم؟

  • حداقل ۳۰ و حداکثر ۹۰ دقیقه هر روز صبح تمرینات هوازی داشته باشید.
  • رژیم غذایی خود را زیر نظر داشته باشید و بیش از حد کالری در روز دریافت نکنید و از غذاهای فرآوری شده استفاده نکنید، برای محاسبه کالری روزانه به محاسبه گر فیتنس پرو مراجعه کنید.
  • از برنامه‌های تمرین فیتنس پرو که بصورت رایگان در سایت قرار داده شده استفاده کنید یا زیر نظر مربیان ما با برنامه تمرین اختصاصی به هدف خود برسید.

همیشه خارج از تصورات ذهنی خود بنگرید و درک درستی از برنامه تمرین خود داشته باشید تا در مسیر درست قرار داشته باشید و بهتر است کلی نگر باشید و هدف از تمرین را بر روی حل مشکل چربی دور شکم خود قرار ندهید.

→ مطلب قبلی

انتخاب کفش مناسب برای بدنسازی

مطلب بعدی ←

عوارض رژیم غذایی نادرست

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!