یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

بهترین زمان بندی مصرف کربوهیدرات برای افزایش قدرت بدنی

زمانبندی مصرف کربوهیدرات باعث تغییرات شگفت انگیزی در زمان تمرین می‌شود و همچنین کاملا منطقی عمل کرده و سریع‌ترین منبع تامین انرژی برای بدن است و این منبع مفید را برای قبل و بعد از تمرین و حتی برای ریکاوری استفاده کرد. از این جهت در این مقاله ۳ مرحله را برای شما آماده کردیم تا با قدرت کربوهیدرات آشنا شوید. مثل تمامی مقالات فیتنس پرو این مقاله را ساده در نظر گرفته‌ایم زیرا برای جامعه کلی‌تری مناسب خواهد بود.

ناهار

در تمامی وعده‌های غذایی شما معمولا مقدار قابل توجهی کربوهیدرات دریافت خواهید اما اهمیت این وعده غذایی از این جهت بیشتر است که پیش از تمرین خواهد بود و برای تامین کربوهیدرات از موادی مانند برنج، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و چربی‌های مفید تشکیل شده باشد. این وعده میزان کافی از انرژی را به شما خواهد داد و شما را تا وعده قبل از تمرین بی نیاز از خوردن هله هوله خواهد کرد.

وعده قبل از تمرین

داشتن میزان کافی از کربوهیدرات مانند میوه که حاوی شکر طبیعی است به شما کمک خواهد کرد. بیش از حد زیاده روی نکنید و مانع از نفخ معده شوید زیرا تمرین را برای شما عذاب آور خواهد کرد. به عنوان مثال من وعده قبل از تمرین را یکساعت قبل می‌خورم و در حین تمرین گرسنه نخواهم بود و انرژی کافی نیز دارم.

وعده پس از تمرین

پس از تمرین شما نیاز به مقداری کربوهیدرات برای ریکاوری بدن خواهید داشت. کربوهیدرات گزینه‌ی مناسبی برای انتقال پروتئین به عضلات و احساس بازگشت انرژی از دست رفته می‌باشد. در صورتی که به میزان کافی کربوهیدرات در این وعده مصرف نکنید متاسفانه از لحاظ ظاهر عضلاتی تخت خواهید داشت، یعنی نباید انتظار عضلاتی بزرگ و جذاب را داشته باشید.

البته نباید فراموش کرد که در تمام وعده‌های غذایی کربوهیدرات وجود دارد اما در این وعده‌های غذایی این میزان را افزایش دهید.

→ مطلب قبلی

برترین لبنیات که باید بدنسازان مصرف کنند

مطلب بعدی ←

۱۰ عاملی که باعث ثابت ماندن وزن میشود

در مورد پوریا آریانپور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد از 4 سالگی برم و ژیمناستیک یاد بگیرم، هرچی بزرگتر شدم علاقه مندیم به ورزش های دیگه بیشتر شد و به بسکتبال و فوتبال و کوه نوردی علاقه مند شدم از 3 سال پیش بدنسازی رو شروع کردم و 2 سال رو صرف بدنسازی حرفه ای کردم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!