اپ اندروید فیتنس پرو هم اکنون در کافه بازار دانلود رایگان

چگونه بدن چهار شانه و ایکس شکل داشته باشیم

همیشه یکی از مزایای فیزیک بدنی خوب، سرشانه پهن و کمری کم عرض‌تر یا به اصطلاح V شکل از مقابل و پشت است. ژنتیک در داشتن چنین بدنی بسیار به کمک شما می‌آید و برای بسیاری از افراد مفید بوده و برای برخی دیگر برای رسیدن به چنین تناسبی دردسر ساز میشود. نسبت عرض سرشانه و کمر بسیار مهم است و تناسب این دو باهم زیباست در این مقاله از فیتنس پرو ما ۴ راه برای رسیدن به بدن X شکل را به شما خواهیم گفت با ما همراه باشید.

سر میانی دلتوئید

اولین منطقه از فیزیک متناسب سر میانی دلتوئید است که در هرجایی که می روید به چشم می آید و برای رسیدن به بالا تنه پهن تر باید این نقطه رو به عنوان شروع در نظر بگیرید. حرکات زیر در رشد عضله دلتوئید به شما کمک فراوانی خواهند کرد.

  • نشر از جانب با دمبل یا سیم کش
  • کول
  • پرس سرشانه با هالتر از جلو
  • نشر جانب با دمبل بسیار سنگین

این نکته را در نظر داشته باشید که چینش برنامه تمرین در رسیدن به رشد و تحریک عضلات دلتوئید بسیار تاثیر دارد.

عضلات زیر بغل

پس از سر میانی دلتوئید زیر بغل در داشتن بالا تنه ای عریض تر از جلو و پشت بسیار موثر است و به شما بدنی V شکل میدهد. برای رشد عضلات کمر انجام حرکاتی مانند بارفیکس، انواع زیر بغل سیم کش و قایقی توصیه میشود.

دور کمر باریک

برای رسیدن به تناسب اندام ایده الی که در نظر دارید بالا کمر پهن و پایین کمر باریک و داشتن بدنی X شکل هدف تمامی افراد میباشد. برای رسیدن به این هدف باید شرایطی را ایجاد کنید که به شکم شما فشار وارد نشود مثلا در انجام حرکات فشار زیادی را به میان تنه خود وارد نکنید تا دور کمر باریک تری داشته باشید.

عضله چهار سر ران بزرگتر

بدن از جلو با داشتن عضله چهار سر ران بزرگ بسیار زیباست وقتی از سرشانه های پهن به آرامی به پایین کمر لاغر میرسیم باید چهار سرهای بزرگی داشته باشیم تا زیبایی بدن را تکمیل نماید و به بدن X شکل برسیم. برای داشتن عضله چهار سر ران بزرگتر از حرکات پا جمع استفاده کنید مانند:

  • جلوپا دستگاه
  • اسکوات
  • پرس پا
  • هک اسکوات
پوریا آریان‌پور

از کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب خلق فیتنس پرو، گذروندن مربی‌گری درجه 3، مسئول پژوهش و انفورماتیک کراس فیت استان و مطالعه و ترجمه مطالب حوزه ورزش و سلامت شده است. در خارج از دنیای ورزش مدیریت استراتژیک خوندم و به کسب و کارها مشاوره میدهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *