یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

انتخاب کفش مناسب برای بدنسازی

قدم زدن درون یک مغازه خرده فروشی لوازم ورزشی یا نمایندگی برنده‌های ورزشی برای خرید یک جفت کفش ورزشی میتونه به سرعت به یک تجربه خوب یا بد تبدیل بشه! انواع مختلف کفش برای فعالیت‌های ورزشی گوناگون وجود دارد و براحتی میتوانید کفش برای دویدن، فوتبال رو چمن، فوتسال، صخره نوردی و یا بسکتبال را پیدا کنید. معمولا این کفش‌ها به وضوح به واسطه هدف و ظاهر برچسب گذاری شده‌اند. اگر کمی در پس زمینه ذهنتان در انتخاب خرید کفش برای باشگاه اطلاعات داشته باشید براحتی کفش مناسب خود را پیدا خواهید کرد اگر حتی برچسب مناسب برای تمرینات بدنسازی بر روی قفسه وجود نداشته باشد.

نیاز شما از کفش تمرین چیست؟

قبل از انتخاب یک کفش مناسب برای تمرین مهم است به فعالیت‌هایی که قرار است در باشگاه انجام دهید فکر کنید. فعالیت‌های معمول در باشگاه شامل: تمرین با وزنه، تمرینات هوازی، کشش و شرکت در انواع کلاس‌های تناسب اندام گروهی است. در این فعالیت‌ها شما به چندتای آنها بیشتر علاقه و آنها را انجام می‌دهید. ممکن است شما بیشتر وقت خود را بر روی تردمیل در حال دویدن یا افزایش روز افزون وزنه‌هایی که لیفت می‌کنید، هستید. اگر شما بیشتر وقت خود را در باشگاه صرف دویدن بر روی تردمیل می‌کنید احتمالا باید آرزوی خرید یک کفش رانینگ بادوام را در سر داشته باشید و اگر در باشگاه از هر فعالیت مقداری انجام می‌دهید نوع کفش مناسب شما کراس ترینر است.

انواع کفش‌های ورزشی

انواع مختلف کفش ورزشی برای تمرین در سالن وجود دارد. کفش‌های ورزشی که از لبه های جانبی و میانی پا محافظت می‌کنند که دوام و کشش خوبی بر روی سطوح دارند که برای ورزش‌هایی مثل بسکتبال و تنیس مناسب هستند. کفش‌های رانینگ برای دویدن بدون دیگر فعالیت‌های جنبشی ساخته شده‌اند مانند دویدن روی تردمیل و قابلیت استفاده در ورزش‌هایی مانند بسکتبال را دارا نمیباشند. اگر فعالیت پایه شما این ورزش‌هاست پیشنهاد میشود هزینه مورد نظرتان را برای خرید کفش همین ورزش قرار دهید.

اگر به دنبال یک کفش همه کاره هستید که در انواع فعالیت‌های ورزشی در باشگاه از آن استفاده کنید بهترین گزینه کراس ترینرها هستند. این کفش‌ها برای انجام فعالیت‌های مختلف پایه، دوام و ثبات را ارائه می‌کنند.

ویژگی‌های کفش کراس ترینر

این نوع کفش‌ها یک انتخاب اقتصادی برای تمرین در باشگاه میباشند، که قادر به انجام انواع تمرین‌ها با آنها در باشگاه هستید. کفی این نوع کفش پایدار و دارای قدرت خوبی در حمایت پا در لبه‌های جانبی و رویی کفش را داراست. همچنین کفی این کفش‌ها به اندازه کافی ضخیم و بادوام هستند تا بتوانند روی کف سخت سالن و سطوح لغزنده و حتی آسفالت نیز شما را همراهی کنند. همچنین درون این کفش‌ها دارای ابر نرم هست تا احساس راحتی و ثبات نیز داشته باشید. لایه رویی کفش از چرم یا مواد مصنوعی است که علاوه بر پشتیبانی از مچ پا از موادی ساخته شده که امکان تنفس پا را دارا بوده و گرمای پا را از بین می‌برد.

انتخاب سایز مناسب

در زمان خرید کفش تمرین برای باشگاه مهمترین قسمت انتخاب سایز مناسب کفش است زیرا مانع از درد پا، حرکت پا درون کفش می‌شود. حتی اگر کفشی را بصورت آنلاین میخواهید خریداری کنید بهتر است قبل از خرید به یک مغازه فیزیکی مراجعه و سایزی که مناسب شماست را تست و سپس بصورت آنلاین خریداری کنید. برای خرید بهتر است در پایان روز و یا بعد از تمرین معمولی امتحان کنید بدین ترتیب پای شما در بزرگترین حالت خود خواهد بود و شبیه ساز زمانیست که در باشگاه در حال تمرین هستید.

در زمان خرید نوع جورابی که همیشه در باشگاه پا می‌کنید را پوشیده باشید، این جوراب‌ها می‌توانند نقشی کلیدی در مناسب بودن کفش برای پای شما ایفا کنند. پس از پوشیدن کفش شما باید براحتی پنجه پای خود را حرکت دهید و احساس راحتی کنید. در زمانی که با کفش راه میروید پاشنه پای شما نباید در کفش بلغزد.

اطمینان حاصل کنید بند کفش بدرستی بسته شده باشد زیرا در توزیع فشار روی پا تاثیر زیادی داشته و مانع از لغزش پا درون کفش می‌شود.

→ مطلب قبلی

تمرین و تغذیه هوشمندانه در ماه رمضان

مطلب بعدی ←

چربی شکم و پهلو را از بین ببرید

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!