با اصلاح تغذیه چربی سوزی را به حداکثر برسانید

هفته گذشته مقاله‌ای با عنوان “کاهش سرعت چربی سوزی با کمتر غذا خوردن!” منتشر کردیم و افراد زیادی سوالاتی از ما پرسیدند مخصوصا افرادی که در حال تغییر از بدنی با درصد چربی بالا به پایین هستند، قبل از شروع حتما این مقاله را مطالعه کنید و سپس به خواندن این مقاله ادامه دهید.

زمانی که شما در دوره چربی سوزی هستید ۳ مورد زیر را برای به حداکثر رساندن میزان چربی سوزی رعایت کنید، شما باید تا حد ممکن تلاش در نگه‌داری حجم عضلانی داشته و توانایی انجام تمرینات و فعالیت روزانه را نیز داشته باشید.

سقف کالری دریافتی

همه ما سقف میزان دریافت کالری روزانه داریم که براساس آن عضله سازی، نگهداری عضله و یا کاهش وزن داریم.

زمانی که هدف چربی سوزی است تغذیه با کنترل کالری دریافتی است، در حالکیه بدن شما میخواهد کالری دریافتی روزانه‌تان به میزان بالا مانند دیگر انسان‌ها باشد چگونه چربی سوزی می‌کنید؟ زیرا شما احساس انرژی بیشتری میکنید و در انجام تمرینات و فعالیت های روزانه رنج نمیکشید و همچنین پروسه رژیم غذایی کمتر به شما فشار وارد خواهد کرد.

شما برای کاهش وزن تا زمانی که نیاز نداشته باشید نباید کالری روزانه دریافتی‌تان را کاهش دهید با رژیم غذایی سالم خواهید توانست به هدف برسید(این موضوع بدن با بدن متفاوت است) برای محاسبه کالری روزانه مورد نیازتان به محاسبه‌گر فیتنس پرو مراجعه کنید.

تمرینات هوازی مخروطی

در مسیری که شما میخواهید با کاهش خوراکی های اضافی که روزانه میخورید چربی های اضافی بدنتان را بسوزانید، نباید بیش از حد تمرینات هوازی داشته باشید. برای مثال اگر هر هفته کاهش ۱ کیلویی وزنتان به ازای ۲۵ دقیقه هوازی را شاهد هستید این میزان را تا زمانی که بدنتان به توقف کاهش وزن می‌رسد، ادامه دهید و سپس این مدت زمان و یا تمرینات را سنگین‌تر نمایید.

در حقیقت با فشار بیشتر به بدنتان شما تنها حجم عضلانی که به دست آورده اید را خواهید سوزاند و سطح انرژی بدنتان تحلیل خواهد رفت، همچنین شما سریعتر به توقف کاهش وزن رسیده و مجبور به کاهش کالری دریافتی روزانه خواهید شد که در مورد اول به عوارض آن اشاره کردیم.

دستکاری تغذیه

وسوسه کاهش کالری دریافتی هفتگی از لحاظ روانشناسی شما را در کاهش سریعتر وزن کمک خواهد کرد اما در این روش شما با هر قدم جلو رفتن در این مسیر از لحاظ روانی و جسمی احساس بدی خواهید داشت. برخی مواقع با گول زدن سوخت و ساز بدن و رساندن کالری بیشتر در آن روز به بالا بردن سطح لپتین و خروجی سوخت و ساز بدن اقدام کنید. این کار را نباید هر زمانی که احساس گرسنگی کردید انجام بدید. این روش برای زمانی است که شما در یک بازه زمانی معین نیاز به کاهش چربی بدن خود به مقدار خاص هستید و باید تمام تلاش خود را انجام دهید. اغلب بدن افراد هر ۳ – ۵ روز نیاز به انجام چنین تکنیکی دارد.

 

محاسبه‌گر