یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
جشنواره وب و موبایل ایران
how-to-stay-at-anabolic-phase

چگونه در حالت آنابولیک باقی بمانید؟

الان در فصلی به سر میبریم که اکثر بدنسازان دوره حجم را آغاز میکنن و میخوان تا جایی که میتونن عضله سازی کنن در مطلب گذشته ۴ راه برای شکستن توقف رشد عضلانی را برای شما بیان کردیم و در این مقاله به بررسی راه های آنابولیک ماندن خواهیم پرداخت، یکی از قوانین ساخت عضله آنابولیک ماندن در شرایط آنابولیک میباشد. با فیتنس پرو همراه باشید.

آنابولیک یعنی، ماندن در حالت رشد که بازسازی عضلات رخ داده و سپس رشد صورت میپذیرد. اگر شما در حالت آنابولیک نیستید پس در حالت کاتابولیک قرار دارید، همیشه باید یک حالت وجود داشته باشد و امکان دوحالت وجود ندارد. بنابراین برای رشد عضلانی نیازمند قرار داشتن در حالت آنابولیک برای مدت زمان بیشتری تا در حالت کاتابولیک هستید.

هر ۲ – ۴ ساعت یک وعده غذایی داشته باشید

کلید محرک آنابولیسم، بالا بودن سطح سنتز پروتئین عضله میباشد. برای این موضوع باید اطمینان حاصل نمایید که سطح سنتز پروتئین عضله در بین وعده های غذایی بالا باشد داشتن یک وعده غذایی هر ۲ – ۴ ساعت تضمین کننده خواهد بود.

همیشه هیدراته بمانید

هیدراته بودن یکی از قسمت های مهم رشد عضله میباشد. همیشه باید بر روی این موضوع تمرکز کنید تا عضلاتتان در تمام مدت پامپ باشند، سرعت چرخش و رسیدن مواد غذایی به عضلات به آنابولیسم شما بستگی دارد.
سعی کنید در روز ۴ – ۶ لیتر آب بنوشید و اگر این میزان زیاد است الکترولیت های طبیعی اضافه کنید تا همیشه هیدراته بمانید.

به اندازه کافی بخوابید

در اکثر مقالات و کتب خواب یکی از مهمترین عوامل رشد عضله میباشد و مجددا این موضوع را مطرح میکنیم. همه ما در زندگی خود مشکلات دوره ای داریم که مانع از خواب کافی میگردد، برای آنابولیسم و ساخت عضله توصیه میگردد، ۶ – ۸ ساعت خواب در شبانه روز داشته باشید. این زمان از روز موقع بالا رفتن سطح پیک تولید هورمون‌های آنابولیک مانند: هورمون رشد، IGF-1 و تستوسترون میباشد و همچنین زمانی است که سطح کورتیزول ها نیز تنظیم میشوند. در صورت عدم رعایت باعث بالا بودن سطح هورمون کاتابولیک میگردد.
پس داشتن خواب کافی باعث کمک به رشد شما می‌گردد.

چربی‌های مفید بخورید

خوردن مقداری مناسبی از چربی های مفید و ضروری با وعده های غذایی یک راه ساده برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون است و همچنین سطح آنابولیسم. چربی‌های اشباع شده و امگا۳ حاوی چربی های مفید میباشد. منابع طبیعی دریافت این چربی‌ها در مواد غذایی مانند: سالمون، استیک و تخم مرغ ارگانیک میباشد. اگر میزان مصرف چربی‌های یاد شده کمتر از میزان مورد نیاز بدنتان باشد، ماندن در حالت آنابولیک برای شما عذاب آور خواهد بود. برای بازگشت به حالت تعادل و بالابردن سطح تستوسترون مکمل‌های حاوی روی مناسب است.

نکات بالا برای کمک به بدن شما و برای مبارزه با کاتابولیک هستند و به شما در ماندن در حالت آنابولیسم کمک خواهند کرد.

یکی دیگر از نکات مهم مصرف BCAAدر حین تمرین است که زمینه مبارزه با حالت کاتابولیک را فراهم می‌کند.

avocado-and-fat-burning

→ مطلب قبلی

کاهش وزن شگفت انگیز با آووکادو

4-tip-for-bigger-lats

مطلب بعدی ←

۴ ترفند برای افزایش حجم عضلات کمر

در مورد پوریا آریانپور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد از 4 سالگی برم و ژیمناستیک یاد بگیرم، هرچی بزرگتر شدم علاقه مندیم به ورزش های دیگه بیشتر شد و به بسکتبال و فوتبال و کوه نوردی علاقه مند شدم از 3 سال پیش بدنسازی رو شروع کردم و 2 سال رو صرف بدنسازی حرفه ای کردم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!