یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

۲۰ ویتامین و مکمل برای حفظ سلامتی

این روزها همه دوست دارند تا جوان بمانند و این جوانی را حفظ کنند. یکی از روش های رسیدن به این آرزو تمرکز به روی تغذیه صحیح، تمرین و مصرف مکمل و ویتامین ها میباشد. مشکلی که بیشتر افراد با آن روبرو هستند این است که انواع متفاوتی از مکمل ها وجود دارد و البته گرفتن یک تصمیم آگاهانه بسیار دشوار است، اما ما کار شما را با ارائه لیست ۲۰ ویتامین و مکمل برای حفظ سلامتی راحت کرده ایم.

اسید آلفالیپوئیک

تولیدکنندگان ادعا می کنند که این مکمل به حفظ و مرمت سلول هایی می پردازد که حافظ کلاژن هستند و به این شکل مصرف آن باعث می شود تا از آسیب های جدی در امان بمانید. این مکمل ها همچنین به ذخیره مجدد میتوکندری می پردازند و یک درخشندگی مناسب را برای پوست به ارمغان می آورند. بنابراین با مصرف این مکمل جوان به نظر می رسید و احساس خوبی نیز دارید.

ویتامین A

ویتامین A نقش مهمی را در حفظ بینایی، رشد استخوان، تولید و تکثیر سلول ها، قدرت سلولی و تمایز سلولی بازی می کند. همچنین نقش مهمی را در کنترل سیستم ایمنی بازی می کند که به طور مستقیم بر طول عمر افراد تأثیر می گذارد. لنفوسیت ها به ویتامین A نیاز دارند تا به صورت مؤثرتر در فرایند غلبه بر بیماری ها کار کنند.

ویتامین B6

ویتامین B6 به اجزاء تنوع گسترده ای از عملکردها در بدن شما می پردازد و حضور آن به جهت سلامت بدن ضروری است. بیشتر از ۱۰۰ آنزیم به جهت متابولیز پروتئین به آن نیاز دارند. ویتامین B6 به جهت تبدیل تریپتوفان به نیاسین ضروری است. این ویتامین نقش بسیار مهمی در متابولیسم، سیستم ایمنی و سیستم اعصاب مرکزی دارد. ویتامین B6 به جهت تولید هموگلوبین ضروری است که وظیفه اش حمل اکسیژن در خون است.

ویتامین B12

این ویتامین همچنین تحت عنوان نیاسین نیز شناخته شده است. ویتامین B12 سازنده سلول های قرمز خون است. ویتامین B12 در بسیاری از میوه ها یافت می شود و شامل کبالت است. ویتامین B12 بخش ضروری تغذیه است زیرا از مهمترین ترکیبات بیولوژی است.

کلسیم

مهمترین ماده معدنی در بدن کلسیم است. ما به جهت انقباض های عضلانی، توسعه و انقباض عروقی خونی مان به آن نیاز داریم. کلسیم نقش مهمی در سیستم عصبی و تولید هورمون ها دارد. کلسیم در بدن همچنین مورد استفاده استخوان ها و دندان ها نیز واقع می شود.

کرومیوم

کرومیوم یک ماده معدنی است که انسان ها به آن نیاز دارند. دو نوع کرومیوم وجود دارد. نوع خوب آن را در مکمل های رژیمی و نوع مسموم آن را در استنتاج شده از هوای آلوده داریم. نوع خوب آن در بدن به جهت تولید انسولین شناخته شده است ، هورمونی که به جهت متابولیسم و ذخیره کربوهیدرات ها ، چربی و پروتئین در بدن لازم است. ضروری است که به حفظ سطوح خوب کرومیوم بپردازیم تا به این شکل از تجمع چربی در بدن جلوگیری کنیم.

COQ10

یک آنزیم طبیعی در بدن است که بسیاری از بلوک های سازنده ابتدایی را در بدن شکل می دهد تا به عملکردهای مؤثری در سلول های انسانی بپردازند.

ویتامین C

همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته شده است. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که به صورت طبیعی در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد. ویتامین C یک جزء بزرگ در ساختمان کلاژن است که بسیار ضروری است و پوست را نرم و قابل انعطاف می سازد. فردی که دوست دارد تا فعال و سالم باقی بماند باید به حفظ سطوح مناسب ویتامین C در بدن بپردازد.

DHA

DHA به توسعه عملکرد مناسب مغز و تشکیل مسیرهای جدید سیناپتیک می پردازد و همین مسئله باعث می شود تا مغز شما به صورت بهتری کار کند. این ماده باارزش در فرآیند یادآوری ، حفظ و عملکردهای ذهن بسیار مؤثر است.

ویتامین D

ویتامین D به ساخت استخوان های قوی و دندان های محکم کمک می کند و در توسعه قدرت و دوام سلولهای سفید و قرمز خون بسیار مؤثر است. مواد غذایی بسیاری از جمله شیر وجود دارند که به لحاظ محتوی ویتامین D بسیار غنی هستند.

ویتامین E

گروهی از ترکیبات محلول در چربی است که اشاره ای به چندین آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان های ناشی از رادیکال های آزاد می پردازند که معمولاً با بالا رفتن سن ایجاد می شوند. ویتامین E نقش مهمی را در سیستم ایمنی بازی می کند و همچنین در سلامت عروق خونی بسیار مؤثر است.

فولات

فولات ویتامین B دیگری است که دارای یک عملکرد متفاوت جزیی از دیگران است. نقش مهمی در تقسیم سلولی و رشد در طی دوران بارداری و کودکی دارد. به رشد سلولهای جدید و مرمت سلولهای قدیمی کمک می کند. فولات جزء بنیادی DNA و RNA است. بچه ها و بزرگسالان به آن نیاز دارند تا سلولهای خونی طبیعی داشته باشند.

جینکوبیلوبا

در طبیعت به صورت جزئی از یک درخت یافت می شود. این مکمل به افزایش فعالیت ذهنی و بهبود وضعیت حافظه کمک می کند. همچنین این مکمل منجر به افزایش جریان خون و نابودی رادیکال های آزاد می شود.

جینسینگ

این مکمل از ریشه یک گیاه بومی در آسیا گرفته می شود. در طب قدیم از این گیاه به عنوان یک ماده به جهت کاهش استرس استفاده می شد. این گیاه یک محرک در واکنش های شیمیایی هورمون است و به فرد کمک می کند تا بر استرس خود غلبه کند.

آهن

این جزء یکی از فراوانترین مواد معدنی بر روی زمین است. جای تعجب ندارد اگر بگوییم که این ماده معدنی نقشی بسیار حیاتی در عملکرد بیولوژیکی بازی می کند. آن به بنیادی ترین آنزیم های ما شکل می دهد. آهن نقش برجسته ای در انتقال اکسیژن از سلولهای خونی ما به ارگان ها دارد. آن یک بخش ضروری در فرآیند رشد سلول است. شخصی که به میزان کافی آهن ندارد در فرآیند انتقال اکسیژن دچار مشکل می شود ، به آسانی خسته می شود و از عملکرد سیستم ایمنی به صورت مناسب بهره مند نیست.

ویتامین K

شما به ویتامین K نیاز دارید تا که استخوان های قوی و سلولهای خوبی بسازید. آن در کنار سایر ویتامین ها و مواد معدنی به خوبی کار می کند تا که سلامت عضلانی شما را توسعه دهد. ویتامین K در درجه اول در بهبود یک زخم مؤثر است و بعد از آن به لخته شدن خون در حضور اکسیژن کمک می کند.

منیزیم

این ماده معدنی در ساختار بسیاری از اجزاء بدن به ویژه دیواره های سلولی بسیار مؤثر است. همچنین نقش مهمی در واکنش های شیمیایی متفاوت بدن ، ریتم طبیعی ضربان قلب و حمایت از سیستم ایمنی دارد.

امگا ۳

این اسیدهای چرب در شماری از عملکردهای مهم بدن انسان نقش مهمی را ایفاء می کنند. به توسعه سلامت قلب و عملکرد مغز کمک می کنند. امگا ۳ منجر به کاهش شانس رشد سرطان می شود.

سلنیوم

سلنیوم عامل بنیادی دیگری شبیه آهن و کرومیوم است که به جهت سلامت مناسب بدن انسان ضروری است. این ماده معدنی نقش بسیار مشابهی با کرومیوم در بدن دارد. سلنیوم نقش مهمی در عملکرد تیروئید دارد.

روی

مردم نیاز به روی دارند تا به حفظ یک تعادل سالم بپردازند. سلولهای سراسر بدن حاوی روی هستند. سیستم ایمنی شما به آن نیاز دارد تا به دفاع از خود در برابر ویروس ها و باکتری ها بپردازد. روی بلوک سازنده دیگری از پروتئین ها و DNA است. حضور آن به جهت توسعه سلامت و حفظ بدن انسان کلیدی است.

نتیجه

حال شما با ۲۰ ویتامین و مکمل برای حفظ سلامتی آشنا هستید که کمک می کنند که بدن تان را در یک وضعیت مناسب حفظ کنید.

→ مطلب قبلی

۴ اشتباه بزرگ بدنسازان مبتدی در مسابقات

مطلب بعدی ←

بهترین غذاهایی که با سرطان مبارزه میکنند

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbff ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟