اپ اندروید فیتنس پرو هم اکنون در کافه بازار دانلود رایگان

۴ ماده غذایی برای هضم بهتر غذا

هضم مواد غذایی یکی از موضوعات مهم در بدنسازی است بدون داشتن گوارش و هضم درست مواد غذایی مانع جذب کامل مواد غذایی خواهد شد. که بر روی ریکاروی، رشد، انرژی، خواب و حتی چربی سوزی اثر خواهد گذاشت.
همیشه راه‌هایی وجود دارد که با انجام آنها می‌توان نتیجه را به نفع خود به اتمام برسانیم و این موضوع را افراد بسیار کمی بطور کامل درک و انجام میدهند. در این مقاله از فیتنس پرو ۴ ماده غذایی که براساس تجربه احساس میکنم بطور کلی بر روی هضم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

آناناس

همیشه از خوردن آناناس لذت میبرم همانطور که میدانید آناناس منبع خوبی از کربوهیدرات و فیبر است، همچنین غنی از آنزیم‌های طبیعی هضم است که بنام بروملین میشناسیم. این آنزیم بطور طبیعی کمک به عملکرد هضم و کمک به تجزیه پروتئین نیز میپردازد. برخی از ورزشکاران این ماده غذایی را به عنوان اولین راهکار در صورت مشکل در هضم مواد غذایی مصرف می‌کنند.

آوکادو

آوکادو منبع خوبی از فیبر و چربی‌های اشباع نشده سالم است که این دو باهم در عملکرد سالم سیستم گوارش کمک می‌کنند. یک مورد جالبی که محققین درباره آوکادو یافته‌اند این ماده غذایی در تبدیل بتا کاروتن را به ویتامین A کمک میکند. درحالیکه این ویتامین برای سلامت ارگان‌های بدن و سیستم ایمنی بدن و… مفید است. همچنین به سیستم گوارش سالم نیز کمک میکند.

کیوی

کیو غنی از مواد مختلفی است که به هضم مواد غذایی کمک میکند. یکی از موادی که به آن علاقه دارم و در کیوی موجود است پپسین، اسید لینولئیک و اکتینیدین میباشد. در این میان ریز مغذی‌های موجود در کیوی به مشکلات هضم کمک میکنند. مانند آناناس، کیوی را به راحتی میتوانید وارد رژیم غذایی خود کرده و همچنین منبعی از کربوهیدرات و فیبر است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حامل خواص مختلفی است که به گزینه سالمی تبدیل شده، مخصوصا برای آقایان. به هرحال گوجه فرنگی در رابطه با سیستم گوارش، حاوی ریز مغذی‌هایی است که به تعادل سلامتی گوارش کمک میکند. یکی از مواد اصلی موجود در گوجه فرنگی لیکوپن میباشد، همراه با مقادیر نسبتا بالایی از پتاسیم و منیزیم.

توجه داشته باشید این مواد نه تنها برای سیستم گوارش بلکه برای سلامتی کل بدن نیز مفید هستند. بخشی از قسمت‌های بدن حالت سه بعدی داشته و بر روی دیگر قسمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت، برای مثال قسمت بزرگی از سیستم ایمنی بدن در اطراف روده قرار دارد که داشتن رژیم غذایی سالم به داشتن حس خوب و سلامتی سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد

پدرام آریان پور

یک دیدگاه برای “۴ ماده غذایی برای هضم بهتر غذا”

  1. مجله سلامت در تاریخ ساعت 3:13 ب.ظ گفت:

    مقاله بسیار خوبی بود
    تشکر از سایت مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *