اپ اندروید فیتنس پرو هم اکنون در کافه بازار دانلود رایگان

انتخاب وعده غذایی هوشمندانه قبل از خواب

بنظرم وعده غذایی قبل از خواب بسیار مهم است و میل کردن مواد غذایی خاص قبل از خواب تاثیر بسزایی در ریکاوری، افزایش آنابولیسم و کیفیت خواب دارد. افسانه‌های فراوانی وجود دارد که میل کردن مواد غذایی پس از ساعاتی در شبانه روز توصیه نمیشود و در افزایش وزن و چربی تاثیر خواهد گذاشت اما در اصل مهم‌تر از آن میزان کالری روزانه‌ای است که مصرف میکنید اگر در میزان کالری روزانه که بدنتان نیاز دارد را در هر ساعت از روز مصرف کنید به هیچ وجه چاق نخواهید شد و حتی برخی از ورزشکاران هستند که در طول شب تغذیه خاص خود را دارند که در مقاله‌ای جداگانه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

چگونه وعده غذایی قبل از خواب را انتخاب کنیم؟

منابع پروتئین زود و دیر جذب

داشتن وعده پروتئینی دیر جذب قبل از خواب ضروری است که معمولا از مواد مغذی که حاوی کازئین هستند میتوان تامین کرد، این مواد با سرعت کمتری آمینو اسیدها را در جریان خون وارد کرده که باعث میشود تا ۷ ساعت آینده بدن شما غنی از این مواد باشد. همچنین من دوست دارم در وعده پیش از خواب پروتئین زود جذب نیز اضافه کنم که از وی پروتئین، تخم مرغ و مواد غذایی پروتئین دیگر نیز میتوان تامین کرد.
دلیل استفاده از پروتئین زود جذب این است که نیمه عمر دیر جذب است و شده و به افزایش سرعت سنتز پروتئین میشود که در تئوری به افزایش آنابولیسم در این ساعت از شبانه روز کمک میکند. پیشنهاد میکنم یک شیک حاوی پروتئین زود و دیر جذب و میل کردن آن بسیار مفید است.

کربوهیدرات دیر جذب

اگر شما رژیم کربوهیدرات ندارید میزان کمی از کربوهیدرات دیر جذب قبل از خواب به شما در ریکاوری کمک به سزایی خواهد کرد، سروتونین موجود در کربوهیدرات به شما در خواب سنگین‌تر در اکثر افراد کمک خواهد کرد و گلیکوژن موجود در کربوهیدرات به ریکاوری هر چه سریعتر بدن برای تمرین سنگینی که ساعات قبل کرده خواهد کرد.

نتیجه گیری

در مقاله دو راه به شما گفته شد که بر اساس تحمل و واکنش بدن شما به آنها میتوانید مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. اضافه کردن مقداری چربی مفید به وعده‌های غذایی خود خواهید توانست به طولانی‌تر کردن زمان جذب در طول شب نیز کمک کنید.

پدرام آریان پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *