میوه و سبزیجات در تمام وعده های غذایی

در هر وعده ای که می خورید میوه و یا سبزی را نیز در سبد غذایی خود داشته باشید.
میوه ها حاوی قند و فیبر بوده و سبزیجات نیز منشا ویتامین و مواد معدنی به شمار می روند و این هر دو نوع ماده غذایی برای ورزشکاران حکم طلا را دارد.
در هر وعده ای که میل می کنید باید از این دسته از مواد غذایی که امروزه به ندرت نیز مورد استفاه قرار می گیرد استفاده کنید.
به جای خوردن ویتامین هایی که به صورت قرص و شربت و حتی آمپول های خوراکی به بازار تزریق می شود از مواد غذایی طبیعی و مخصوصا از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید.
در مورد سبزیجات به این مورد توجه داشته باشید که خام بودن سبزیجات شرط اول آن است و در مورد میوه ها نیز بیشتر از اینکه به ریخت و ظاهر میوه توجه کنید به طبیعی بودن و غیر ژنتیکی بودن آن دقت کنید.
پرتقالی که نیم کیلوگرم وزن دارد و به مدد ژنتیک به عمل آمده است عملا عاری از مواد غذایی است و فقط برای پر کردن سبد میوه می خورد و شما باید از میوه هایی که طبیعی تر و در اندازه های طبیعی به عمل می آیند و طعم و مزه میوه های اصلی را با خود دارند استفاده کنید.
زمانی که سبزیجات را در برابر حرارت قرار داده و یا آنها را در روغن سرخ می کنید تمامی مواد غذایی و به درد بخور را از آنها می گیرید و مصرف کردن آن نه تنها سودی به حال شما ندارد بلکه سرتاسر مشکل ساز نیز خواهد بود.
کاهوی خام و سبزی خام و تره و جعفری را رها می کنیم و قورمه سبزی سیاه و قیرگون را با ولع تمام می خوریم!!!
سیب های درختی تازه و ریز و خوش عطر و طعم که با استفاده از روش های طبیعی به عمل آمده است را رها می کنیم و سیب های نیم کیلوگرمی خوش رنگ و نگار و بی ارزش از نظر مواد غذایی را میل می کنیم.

محاسبه‌گر