یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

عوامل مهم کاهش دهنده سطح تستوسترون در مردان

تستوسترون هسته آنابولیک ریکاوری، رشد و کارایی عضله را فراهم می‌کند. با توجه به تجربه‌ای که چندین سال بدست آورده‌ام مردان زیادی وجود دارند که با مشکل سرکوب تولید تستوسترون دست و پنجه نرم می‌کنند که این موضوع بر روی رشد عضلات و چربی سوزی تاثیر فراوانی دارد.

برخی از دلایل سرکوب تستوسترون تاثیر مستقیم و کلیدی بر روی بدن می‌گذارند، در ادامه سه مورد بسیار پرتکرار را به شما خواهیم گفت که با مدیریت آنها خواهید توانست سبک زندگی بهتری داشته باشید. فراموش نکنید این مطلب توسط نیل یودا خالق سیستم تمرین Y3T و مربی بدنسازانی مانند فلکس لویز قهرمان بی رقیب وزن ۲۱۲ پوند المپیا می‌باشد و این مطلب را با توجه به تجربه شخصی که در این سال‌ها از موارد مختلف بدست آورده است.

استرس بیش از حد

هیچکس نمی‌تواند استرس را بطور کامل از زندگی خود دور کند. اما استرس یکی از فاکتور‌های بالا برای آسیب رسان به بدن است و قادر به سرکوب شدت تولید طبیعی تستوسترون است. اکثر مردانی که بدلیل شدت استرس بالا در محیط کار و یا مردان جوان در حوزه درس و دانشگاه دارند بطور غیر طبیعی میزان تستوسترون خو‌ن‌شان پایین خواهد بود.

اگر این موضوع مربوط به خودتان میباشد بهتر است در برنامه ریزی زندگی خود تغییراتی را اعمال کنید. مدت زمان بیشتری را به خود برای بیرون آمدن از رختخواب دهید و برای جلوگیری از استرس تلفن همراه را از خود دور کنید. برای مثال تنها از گوشی زمانی استفاده کنید که به آن نیاز دارید.

دلایل استرس خود را بیابید و سعی کنید برای آنها راه حلی پیدا کنید.

رژیم غذایی کم چرب

کنترل کالری دریافتی همیشه یکی از راه‌های کاهش چربی بدن است، در هر حال شما نباید اجازه به کاهش چربی دریافتی دهید زیرا با کاهش چربی فعالیت‌های بدنتان مختل می‌شود. به یاد داشته باشید که چربی مواد مغذی ضروری است که بدن به نیاز دارد.

هر بار که اشخاصی برای دریافت برنامه تمرین اختصاصی به فیتنس پرو پیام می‌دهند با مشاهده رژیم غذایی فعلی آنها متوجه میزان دریافت چربی بسیار کم روزانه آنها میشویم که یکی از دلایل بزرگ پایین بودن سطح تستوسترون آنها میباشد و این موضوع در زمانی که میزان دریافت کالری پایین است خود را بیشتر نشان می‌دهد.

بیاد داشته باشید بدن برای تولید تستوسترون به چربی نیاز دارد و همیشه میزان کافی از اسید چرب‌های ضروری در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

استروژن

همیشه از موادی که بصورت طبیعی باعث افزایش سطح استروژن می‌شوند پرهیز کنید. الکل یکی از مهمترین مجرمان در این جرم است مخصوصا آبجو! اگر به بدن خود اجازه دهید تا بیش از حد نیاز روزانه چربی دریافت کند شما با مشکل بزرگتری به نام استروژن دست و پنجه نرم خواهید کرد.

در نتیجه استروژن باعث تاثیر منفی بر روی سطح تستوسترون و عملکرد آنابولیسم میشود، رشد عضلانی و کاهش توده چربی بدنی را بسیار سخت خواهد کرد.

→ مطلب قبلی

۱۰ عاملی که باعث ثابت ماندن وزن میشود

مطلب بعدی ←

رادیکالهای آزاد و سازگاریهای ورزشی

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!