یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

عوارض رژیم غذایی نادرست

  • گردآوری توسط پدرام آریانپور

  • 10 آگوست 2017

  • 147 مشاهده

  • بدون ديدگاه

در روزهای گذشته با افراد زیادی صحبت کردم که همگی یک اشتباه رایج داشتند! رژیم غذایی نادرست یا بهتره بگم سنگین، اغلب نمیدانستند چه میزان چربی باید در فاصله‌های زمانی معین از دست دهند و بخاطر همین موضوع استرس زیادی دارند و غذای کمتری در روز میل می‌کنند و تمرینات هوازی زیادی انجام میدهند که در نهایت به نقطه‌ای میرسند که نمیدانند باید چکاری انجام دهند. در این مقاله از فیتنس پرو به ۳ عارضه‌ای که در رژیم غذایی نادرست با آن روبرو میشوید، خواهیم پرداخت.

از دست دادن عضله

با کمتر غذا خوردن و انجام تمرینات هوازی زیاد در بدو شروع به چربی سوزی شما خیلی سریع عضلاتتان را از دست خواهید داد، مخصوصا اگر شدت کاهش کالری بالا باشد. شما در حال فدا کردن سایز و حجم زیادی از بدنتان هستید که سال‌ها ذخیره کرده‌اید. اگر از چشم انداز چربی سوزی به این مسئله نگاه کنید میتوانید شرایط را از این هم سخت‌تر کنید، منطق بدن می‌گوید زمانی که انرژی کمتری دریافت می‌کنید عضلات کمتری را برای انجام حرکات نیاز دارید و چون عضلات برای انجام فعالیت‌های روزانه نیاز به انرژی داشته و شما با تامین نکردن آن موجب از دست دادن بافت‌های عضلانی می‌شوید.

عملکرد جسمانی ضعیف

با دریافت انرژی کمتر انجام تمرینات برای شما رنج آور خواهد بود در طول روز پرخاشگر یا افسرده میشوید و بیش از حد نمیتوانید خیلی مسائل ساده در زندگی را تحمل کنید و در زمان تمرین انجام هوازی با شدت بالا و تمرینات با وزنه‌ای که در گذشته انجام می‌دادید شاداب‌تر بوده و انرژی بیشتری را نسبت به حالا که رژیم نادرست دارید خواهید سوزاند. کماکان بدن شما در حال تحریک عضلات مانند گذشته است تا بتواند حجم عضلانی که دارید را حفظ نماید.

توقف کاهش وزن

توقف کاهش وزن حتی زمانی که رژیم غذایی شما ساختار خوبی دارد نیز ممکن است روی دهد، اما رژیم غذایی نادرست ممکن است بسیار سریع تبدیل به یک مشکل شود. وقتی با رژیم غذایی خیلی سنگین شروع کنید که کالری دریافتی کمی در روز دارد در کوتاه مدت شاهد نتیجه‌ای باور نکردنی هستید اما شما به هدفی که از رژیم دارید هیچوقت نخواهید رسید! به یاد داشته باشید، کاهش وزن در مقیاس زمانی کوتاه با رژیم غذایی سنگین موجب کاهش ذخایر گلیکوژن و از دست دادن عضله میشود و نه چربی.

همیشه به خودتون وقت کافی دهید و بدنبال ترقی و رسیدن به هدفتون در مسیری با زمانبدنی منطقی باشید و شرایط را برای خودتون سخت نکنید و عاقلانه فکر کنید!

→ مطلب قبلی

چربی شکم و پهلو را از بین ببرید

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!