یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

چگونه بهترین منابع طبیعی پروتئین را انتخاب کنیم

از زبان نیل یودا هیل: تقریبا ۳۰ سالی میشه که در این صنعت در حال فعالیت هستم و تعداد زیادی از برندهای تولید مواد غذایی را دیده‌ام که با سروصدا وارد شده و پس از آن به یکباره محو شده‌اند. در سال‌های اخیر تمرکز شرکت‌های مواد غذایی به سمت تولید کلان رفته و متاسفانه از کیفیت این مواد کاسته شده است.

شما روزانه به میزان خاصی کالری نیاز دارید تا بتوانید سوخت و ساز بدنتان بدرستی انجام شود. فراموش نکنید که کیفیت مواد غذایی که مصرف میکنید در بالاترین سطح قرار داشته و کالری دریافتی باید از منابع با کیفیت باشد تا با توجه به توانایی و ژنتیک، شما را به اهدافتان نزدیک‌تر خواهد کرد.

در ادامه ۳ ماده‌ی مهمی که باید در پروتئین موجود هر وعده مصرف میکنید وجود داشته باشد را به شما خواهیم گفت.

لوسین

این آمینواسید ضروری همیشه باید در لیست انتخاب بهترین منبع پروتئین بالاترین جایگاه را داشته باشد. مواد غذایی مانند: تخم مرغ و مرغ بهترین منابع هستند. گوشت‌های دیگر مانند خوک باید تقریبا یک کیلوگرم میل کنید تا به میزان موجود در این دو منبع حاوی لوسین برسد. این آمینو اسید سنتز پروتئین در عضلات را هدف قرار داده و به آن کمک میکند. پس در انتخاب منبع پروتئین خلاق نباشید تا این آمینو اسید را از دست ندهید، منابع طبیعی مانند: مرغ، استیک، ماهی و تخم مرغ همیشه بهترین انتخاب هستند.

چربی‌های مفید

اکثر منابع پروتئینی، مخصوصا حیوانی حاوی چربی هستند. چربی میتواند سموم را نگه دارد اما درنظر داشته باشید تفاوت زیادی بین چربی‌های مفید و دیگر چربی‌هاست. برای مثال سالمون وحشی منبعی غنی از امگا ۳ است اما در مقابل محصولات فرآوری شده مانند همبرگر چربی از نو بد دارند.
اطمینان حاصل کنید منابع پروتئینی که میل میکنید از گوشت قرمز یا ماهی باشد که غنی از چربی‌های مفید است.

قابلیت هضم

برای شما خیلی مهم است پروتئینی که مصرف میکنید زمان هضم و جذب آن توسط بدن انجام شود. و این دلیلی است که همیشه به افراد میگم در انتخاب منبع پروتئین در زمان مناسب دقت کنید برای مثال قبل از تمرین منابع سبک مثل ماهی سفید پیشنهاد میشود زیرا زود شکسته شده و براحتی هضم و جذب شده اما استیک ممکن است مدت زمان زیادی برای هضم شدن در دستگاه گوارش باقی بماند.

سعی کنید تکات بالا را انجام دهید زیرا در بالابردن تغذیه و داشتن احساس بهتر در طول روز به شما کمک خواهند کرد.

→ مطلب قبلی

۴ ماده غذایی برای هضم بهتر غذا

مطلب بعدی ←

سه دلیل مهم برای انجام تمرینات هوازی

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!