تمرین زدگی یا اورترینینگ

همانطور که همه می دانید انجام تمرینات ورزشی بسیار مفید و ضروری برای هر شخص می باشد. و به حفظ وزن و تناسب اندام کمک می کند و باعث می شود شما احساس خوبی داشته باشید.

ورزش متعادل باعث افزایش حرارت غریزی است و برای بدن مفید است اما هنگامی که شما با شدت بالا ورزش و ورزش می کنید و به بدنتان فرصت نفس کشیدن هم نمی دهید خب طبیعی است که مثل اغلب ورزشکاران حرفه ای میدانید که این ورزش دیگر آن ورزشی نیست که آنرا مساوی با سلامتی میگویند. و در دراز مدت اثرات مطلوبی روی بدن نخواهد داشت اما این نکته را هم باید بدانید بدن شما به نسبت شدت تمرین نیاز به زمانی برای ریکاوری دارد.

تعریف تمرین زدگی

به مجموعه ای از نشانه های ناخوشایند به ویژه خستگی طولانی مدت، اُفت عملکرد ورزشی یک ورزشکار که غالبا براثر افراط در حجم و شدت تمرینات یا اجرای برنامه‌های غلط تمرینی ایجادمیشود، بیش تمرینی یا تمرین زدگی گفته میشود.

علائم تمرین زدگی

کاهش عملکرد، فقدان انگیزه ،هماهنگی ضعیف، از دست دادن اشتها، درد عضلانی مزمن، سفتی مزمن در مفاصل، سردردهای مزمن، زمان بهبودی طولانی تر، از دست دادن تمرکز، کاهش اعتماد به نفس و افسردگی از نشانه های تمرین زدگی هستند.

علل اصلی بیش تمرینی

از میان علل مختلفی که تاکنون درمورد تمرین زدگی گزارش شده است، استراحت ناکافی بین جلسات، نامناسب بودن حجم وشدت تمرینات، افزایش ناگهانی فشارتمرین سه علت اصلی برشمرد.
شما باید هر آنچه مربوط به اهداف ورزشی تان می شود را درک کنید، بدن شما نیاز به زمان کافی برای بازیابی و تنظیم کردن و رسیدن به توانایی های جدید و بالاتر دارد. گاهی اوقات افراد تازه وارد به دنیای ورزش سعی می کننتد تا تمرینات بیشتر و بیش از حد را در زمان کوتاه تر انجام دهند و هنگامی که تلاش می کنیم به آنها بگوییم بدن شما به استراحت نیازداردبابی اعتنایی از کنار آن می گذرند

ورزش بیش از حد در حال حاضر به عنوان یک مشکل و بسیار شبیه به بی اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی به رسمیت شناخته شده. هنگامی که نشانه های تمرین بیش از حد را احساس می کنید برای مدتی از شدت تمرینات خود را کاهش دهید. وقتی که دوباره احساس کردید آماده شده اید مجددا بتدریج فشار تمرین خود را افزایش دهید.

بعضی اوقات شما باید فقط یک هفته تمام به طور کامل استراحت کنید و هیچ گونه ورزشی انجام ندهید. مانند تعطیلات از کار، که به بدن و ذهن خود فرصتی برای استراحت و آسایش و از سر گرفتن فعالیت میدهید، بعد از یک هفته شما می توانید دوباره با نشاط و طراوت تمرینات را شروع کنید. به یاد داشته باشید، اگر شما دچار تمرین بیش از حد و تمرین زدگی شوید این به بدی این است که اصلا تمرین نکرده باشید. تمرین بیش از حد مانع پیشرفت شماست و ممکن است باعث عوارض جانبی مختلف نیز بشود.

نویسندگان مهمان

این مطالب توسط نویسندگان مهمان نوشته شده است، در صورتی که در محتوای اشتباهی وجود دارد لطفا اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *