اپ اندروید فیتنس پرو هم اکنون در کافه بازار دانلود رایگان

[بانوان بخوانند] تب سیکس پک در بانوان

در چند سال اخیر در کشورمون شاهد علاقه مندی شدید خیلی از بانوان جوان به تناسب اندام و بدنسازی هستیم بطوریکه تب سیکس پک در بانوان بوجود آمده است. حتی الان دیگه خیلی از خانم ها هم، به یک شکم صاف راضی نیستن و سیکس پک می خوان…

اصل این موضوع که توجه خانم ها به ورزش و آمادگی جسمانی بیشتر شده و دوست دارن اندام موزونی داشته باشند خیلی هم خوبه. اما گاهی اوقات احساس می کنیم که خیلی ها دارن راه رو اشتباه میرن.

ببینید این اصلا چیز بدی نیست که یک خانم سیکس پک بخواد اما آیا می دونید شکم شش تیکه داشتن لازمه اصلیش چیه؟

شما خانم ها اگر شکم خیلی قوی و رو فرمی هم داشته باشید و عضلات شکمتون رو خوب تمرین داده باشید، باز هم به راحتی به سیکس پک نمی‌رسید.

کار برای خانم های در رسیدن به سیکس پک تا آقایون خیلی دشوارتر هستش. چرا؟

چون لازمه اصلی رسیدن به سیکس پک علاوه بر داشتن عضلات قوی شکم، کاهش درصد چربی تا زیر ۱۵% هستش و آیا می دونید اینقدر پایین آوردن درصد چربی برای یک خانم می تونه چه مضراتی داشته باشه؟!

بدن خانم ها به صورت ژنتیکی نسبت به مردها چربی بیشتری داره و مبارزه با این طبیعت بدن خانم ها باعث به هم خوردن تعادل هورمونیشون می شه.
پایین آوردن بیش از حد درصد چربی در خانم ها می تونه باعث آمنوره، به هم خوردن نظم و قطع قاعدگی و همین موضوع می تونه باعث پوکی استخوان و خیلی عوارض دیگه بشه.

البته همه خانم ها هم مثل هم نیستن، هر شخصی فیزیولوژی خودش رو داره. عده معدودی از خانم ها به صورت ژنتیکی بدن خیلی خشکی دارند و به راحتی و بدون هیچ مکمل و دارویی به سیکس پک می رسن.
شاید این موضوع به سلامتشونم لطمه ای وارد نکنه. ولی نکته اینجاست که که اکثریت اینطور نیستند…

علاوه بر این مضرات کاهش بیش از حد چربی بدن برای خانم ها، موضوع دیگه این هستش که چون خیلی از خانم ها نمی تونند به راحتی به سیکس پک برسند(همونطور که علتش رو توضیح دادیم) میرن سراغ راه های میانبر! و دیگه خودتون بهتر می دونید… انواع قرص چربی سوز و مکمل هایی که در کشورمون اکثراً تقلبی هستند و چیزی که فاجعه آور هست بعضی از خانم ها مواد استروئیدی و داروهایی مثل سوماتروپین استفاده می کنند!
اینها رو کی به شما خانم ها میفروشه؟ آیا اون آقایون پرورش اندام کاری که اینها رو به شما میفروشند چیزی از آناتومی و فیزیولوژی بدن شما خانم ها می دونند؟
این آقایون اکثراً (آدم های باسوادی هم بینشون هست) چیزی از فیزیولوژی بدن خودشون نمی دونند چه برسه به جنس متفاوت از خودشون. فکر می کنید اونها سلامت شما رو به سودشون ترجیح میدن؟!
می دونیم خیلی از شما دوست دارید سیکس پک داشته باشید ولی به هر حال این موضوع موضوع مهمی هستش و ما باید این موضوع رو به شما گوشزد می کردیم.
انتخاب با خودتونه شما اختیار بدنتون رو دارید.
هدف ما از سلامتی شما از راه ورزش علمی و بروز می باشد. سلامتی شما برای ما در اولویت قرار داره.

نویسندگان مهمان

این مطالب توسط نویسندگان مهمان نوشته شده است، در صورتی که در محتوای اشتباهی وجود دارد لطفا اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *