یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

چند راه ساده برای افزایش طبیعی تستوسترون

تستوسترون ، قوی‌ترین آندروژن یا هورمون مردانه در بدن است. این نام کاملا متناسب است، زیرا آندروژن‌ها مسوول حجیم شدن عضلات، ‌استحکام استخوان‌ها، کلفت‌شدن صدا و الگوی رشد مویی هستند که مشخصه مردان است.

بعنوان یک متخصص در حوزه سلامت جنسی مردان، می بینم که تعداد بیشتری از مردان به سمت داروهای جایگزین تستوسترون می‌روند. فروش تستوسترون در سالهای اخیر به حد انفجار رسیده است و این را باید مدیون روشهای جدید وارد کردن آن به بدن مانند ژل و کرم و تزریق باشیم. شرایط جدید جایگزینی تستوسترون به دلایل بسیاری مشکل ساز است. بر طبق آمار بسیاری از کسانی که داروهای تستوسترون مصرف می کنند میزان تستوسترون بدنشان را چک نمی کنند به عبارت دیگر طبق گفته یکی از پزشکان این “وحشتناک” است. هیچ مردی نباید داروی تستوسترون مصرف کند مگر در مواردی که میزان تستوسترونشان پایین باشد و یا علائم آن را داشته باشند.

بسیاری از مردان از این موضوع بی اطلاع هستند که روشهای جایگزینی تستوسترون باعث متوقف کردن ترشح طبیعی این هورمون در بدن می شود و در نهایت سلولهای تولید کننده این هورمون از کار می افتند. اگر مردی بعد از مصرف یک ماه و یا کمی بیشتر از یک ماه بطور ناگهانی مصرف تستوسترون را قطع کند احساس وحشتناکی به او دست می دهد بدین معنا که سطح انرژی بدنش پایین می آید میل جنسیش کم می شود و احساس افسردگی می کند. این علائم باعث می شوند شخص دوباره به سمت مصرف تستوسترون برود.

اگر در فکر افزایش تستوسترون هستید به نصایح من گوش دهید: اول سطح تستوسترونتان را چک کنید اگر پایین بود یک بار دیگر چک کنید تا مطمئن شوید نتیجه آزمایش درست بوده است. اگر پایین تر از سطح نرمال است و علائمی مانند کاهش میل جنسی و افسردگی دارید هر کاری انجام دهید تا میزان آن را بطور طبیعی بالا ببرید.

روش های افزایش طبیعی تستوسترون

از وزن خود بکاهید: چربی مانع از وارد شدن تستوسترون به خون می شود.

شیرینی را کنار بگذارید: نان و پاستا و پیتزا و کیک و کلوچه نخورید. شکر و نوشیدنیهای گاز دار را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

از لحاظ فیزیکی فعالتر باشید: لازم نیست که پول خرج کنید. بیشتر راه بروید از پله ها بالا و پایین بروید یک قدم شمار بخرید و روزی ۱۰۰۰۰ قدم راه بروید. هر نوع ورزش و فعالیتی باعث افزایش تولید تستوسترون می شود.

خواب کافی داشته باشید: تولید تستوسترون در زمانی که عمیقا به خواب رفته اید افزایش پیدا می کند کسانی که خوابشان کم است میزان تستوسترونشان نیز پایین است.

بدن خود را چک کنید: بعضی از بیماریهایی که به راحتی درمان می شوند، مانند واریکوسل، می توانند باعث پایین آمدن تستوسترون شوند.

از مسکنهای افیونی استفاده نکنید: بعضی از عوارض جانبی این داروها پایین آوردن میزان تستوسترون است.

اگر میزان تستوسترونتان پایین است و علائم آن را دارید سبک زندگیتان را با روشهایی که در بالا اشاره کردم تغییر دهید اگر اینها کارساز نبودند می توانید با پزشک خود در مورد مصرف دارو مشورت کنید.

→ مطلب قبلی

۱۵ راه برای افزایش سرعت چربی سوزی

مطلب بعدی ←

۵ راه کلیدی برای افزایش متابولیسم

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbff ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!