یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

۳ تمرینی که بیشتر از دویدن کالری می سوزانند

برای جذاب بنظر آمدن همیشه نیاز نیست کیلومترها بدویم با ۳ حرکتی که در ادامه به شما خواهیم آموخت خواهید توانست کالری بیشتری بسوزانید و در نتیجه از تناسب اندام بهتری برخوردار شوید.

۱چرخش نیم دایره Kettlebell Swing

در این حرکت، پاها به عرض شانه باز می شود. یک وزنه در هر دوست می گیرید و به سمت پایین و پشت پاها خم می کنید و دوباره می ایستید. این چرخش به شکم و باسن فشار می آورد، تپش قلب را افزایش می دهد و موجب آب شدن چربی های ناحیه پهلو، شکم و باسن می شود.
این حرکت در هر دقیقه ۲۰٫۲ کالری می سوزاند و تپش قلب را تا ۹۳ درصد افزایش می دهد. این تمرین را دست‌کم ۲۰ دقیقه در روز انجام دهید.

kettlebell-swing

۲پدال کششی Indoor Rowing

اگر روزانه ۳۰ دقیقه از این دستگاه استفاده کنید، در زمان بسیار کوتاهی بسیاری از چربی ها و کالری های اضافه را خواهید سوزاند. این حرکت کششی در هر دقیقه ۱۲٫۵ کالری می سوزاند. یعنی یک فرد ۸۵ کیلویی می تواند در عرض ۳۰ دقیقه حدود ۳۷۷ واحد کالری بسوزاند.
این حرکت، روی ماهیچه های بازو، پاها و کمر تاثیر می گذارد و جزو اصلی فعالیت های افرادی است که بدن‌سازی کار می کنند.

indoor-rowing-workout

۳حرکت Burpees

این فعالیت ۵ مرحله دارد که باید به ترتیب انجام شود. اول به حالت دو، روی زانوها خم می شوید و کف دست ها را روی زمین می گذارید. سپس پاها را به عقب باز می کنید و حالت شنا می گیرید. بعد به سمت زمین شنا می روید. در مرحله چهارم دوباره بلند می شود و در آخرین مرحله به طور کامل می ایستید و دستان خود را بالا می برید. یک فرد ۸۲ کیلوگرمی با هر «برپی» ۱٫۴۳ کالری می سوزاند.

اگر بتوانید در هر دقیقه دست‌کم باید ۷ تا ۱۰ بار این تمرین را انجام دهید.

burpees

→ مطلب قبلی

نکات کلیدی برای جوان ماندن

مطلب بعدی ←

برنامه تمرین کمر جی کاتلر از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbff ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟