یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

مواد غذایی که چربی سوزی میکنند

مرکبات:

  • لیمو
  • پرتقال
  • گواوا
  • گریپ فروت
  • پاپایا
  • لیمو شیرین
  • نارنگی
  • گوجه فرنگی

سرشار از ویتامین C و فیبر هستند و ویژگی چربی سوزی دارند.

ویتامین C به بدن کمک می کند سریعتر روی چربی کار کند و همچنین آمینواسید کارنتین را تحریک می کند تا ظرفیت چربی سوزی بدن را بالا برد.

ویتامین C چربی را رقیق می کند و اثر آنرا کمتر می کند و به آزاد کردن چری از بدن کمک میکند.

سیب:

پکتین موجود در سیب از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری می کند و همچنین جذب آب از مواد غذایی را افزایش داده و موجب دفع ته نشین چربی از بدن می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در سیب نیز می تواند از ایجاد سندرم سوخت و ساز که موجب چاق شدن شکم یا هیکل سیبی شکل می شود، جلوگیری کند.

مواد لبنی سرشار از کلسیم:

موادلبنی مثل شیر، پنیر، و ماست بعنوان چربی سوز عمل می کنند و با افزایش تجزیه چربی در سلولهای چربی، کاهش وزن را تقویت می نماید.

تحقیقات نشان داده است که خوردن ۳ تا ۴ وعده از موادلبنی در روز برای تسریع کاهش وزن بسیار موثرتر از مصرف مکمل کلسیم است، از اینرو می توان موادلبنی را جزء موادغذایی چربی سوز دانست.

محققان دریافته اند که:

افرادیکه اضافه وزن دارند و ۳ وعده در روز از موادلبنی سرشار از کلسیم مصرف کردند نسبت به آنها که رژیم غذایی یکسانی داشته اما دو تا سه وعده کمتر از مواد لبنی استفاده می کردند، میزان چربی بیشتری از ناحیه شکم کم کردند. مکمل های کلسیم به اندازه شیر خوب عمل نمی کنند.

آجیل ها:

به صورت خام به سیر نگه داشتن شخص کمک کرده و در عین حال توانایی فرد برای چربی سوزی را افزایش می دهد.

فلفل ها:

موادغذایی حاوی فلفل جزء موادغذایی چربی سوز به حساب می آیند.

فلفل حاوی کپساسین است که به بالا بردن متابولیسم کمک می کند.

کاپساسین یک ماده غذایی ترموجنیک است که باعث می شود بدن برای ۲۰ دقیقه پس از خوردن آن، کالری بیشتری بسوزاند.

پروتئین ها:

موادغذایی سرشار از پروتئین و فیبر بهترین موادغذایی برای کاهش چربی های شکم هستند.

پروتئین نسبت به چربی برای هضم به انرژی بیشتری نیاز دارد. پس تا می توانید از موادغذایی مثل لبنیات، حبوبات، تخم مرغ و امثال آن استفاده کنید.

عدس نیز سرشار از پروتئین و فیبر محلول است که به ثابت نگه داشتن قند خون کمک میکنند، درنتیجه عدس برای از بین بردن چربی شکم عالی است.

بعضی از موادغذایی دیگر که می توان جزء موادغذایی چربی سوز لیست کرد عبارتند از:

  • ریشه چغندر
  • کلم بروکلی
  • کلم
  • هویج
  • فلفل قرمز
  • سویا
  • سیب زمینی شیرین
  • تمشک آبی
  • هندوانه

دقت کنید که برای کاهش وزن باید کالری های بیشتری را نسبت به کالری های مصرفی خود بسوزانید، اینکار را می توانید با مصرف بیشتر موادغذایی چربی سوز و انجام تمرینات ورزشی انجام دهید. این باعث می شود چربی اضافه بدن را از بین ببرید.

→ مطلب قبلی

۸ ترفند برای حجیم شدن

مطلب بعدی ←

عارضه لوردوز چیست

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbff ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!