یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

به محاسبه‌گر فیتنس پرو خوش آمدید

این بخش در نسخه بتا میباشد و بزودی کامل میشود.

آیا شما از متابولیسم پایه بدنتان با خبرید؟ از میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی روزانه چطور؟ در دنیای بدنسازی هرچیزی که میل میکنید و هرکاری که انجام میدهید باید محاسبه شود تا شما را به هدفتان نزدیک تر کند محاسبه‌گرهای فیتنس پرو برای شما آماده شده اند تا در یک چشم بهم زدن تمام اطلاعات مورد نیاز بدنتان را به شما نمایش دهند و با برنامه ریزی دقیق در تغذیه، شما را به هدفتان یعنی بدن ایده آلی که در ذهنتان دارید برسانند.

منتظر چه هستید از طریق منوی زیر شروع کنید.

میزان متابولیسم پایه

میزان متابولیسم پایه(BMR)، میزان انرژی مصرف شده در این حالت، فقط برای عملکرد اندام‌های حیاتی است مانند گردش خون، تنفس، رشد سلولی، تنظیم دمای بدن، عملکرد مغز و دستگاه عصبی، انقباض ماهیچه‌ها. میزان سوخت‌وساز پایه شامل ۶۰ تا ۷۵ درصد از کل انرژی روزانه فرد می‌شود.
متابولیسم پایه با سن و از دست دادن عضلات بدن کاهش میابد، افزایش عضلانی باعث افزایش میزان متابولیسم پایه میشود.

میزان متابولیسم استراحت

میزان سوخت و ساز پایین بدن یا به عبارتی مصرف انرژی کمتر توسط بدن می تواند عاملی برای چاقی محسوب شود در حالیکه ارتباط بین میزان متابولیسم استراحت(RMR) پایین و چاقی در مطالعات به وضوح مشخص نشده است و نتایج متناقضی در این رابطه وجود دارد.

محاسبه توده بدون چربی بدن

توده بدون چربی بدن یعنی میزان وزن واقعی شما بدون در نظر گرفتن چربی هاست، هدف هر بدنساز و فیتنس کار کاهش چربی و افزایش توده عضلانی میباشد.
برای بدست آوردن این عدد ابتدا شما باید درصد توده چربی بدنی خود را محاسبه کنید.
توده بدون چربی لزوما نشان دهنده توده بدون چربی بدن نیست چون درصد کمی چربی(تقریبا 3%) در سیستم عصبی مرکزی(مغز و نخاع)، مغز استخوان و اندام های داخلی وجود دارد.

کالری مورد نیاز روزانه

بدن شما برای فعالیت های روزانه نیازمند انرژی است، این انرژی از غذاهایی که میل میکنید تولید میشود. این غذاها حاوی کالری های معینی هستند با استفاده از محاسبه گر روبرو میزان کالری روزانه ای که بدنتان نیاز دارد محاسبه کنید.
تعادل آنچه که خورده اید و استفاده کرده اید باید برقرار باشداگر شما میخواهید عضله سازی کنید باید کالری بیشتری در روز بگیرید و اگر میخواهید چربی سوزی کنید باید کالری کمتری بگیرید.
سوخت و ساز بدن انسان پیچیده است. پروتئین، چربی و کربوهیدراتی که میخورید تاثیری متفاوت بر روی بدن شما میگذارد و متابولیز متفاوتی بر روی بدن میگذارند.

پروتئین مورد نیاز روزانه

در بدنسازی پروتئین یک ماده مغذی کلیدی برای توسعه و قدرت بدنی میباشد، با استفاده از این محاسبه گر براحتی میتوانید پروتئین مورد نیاز روزانه خود را حساب کنید.
بسیاری از بدنسازان بر این باورند که مصرف پروتئین بیشتر بهتر است اما متخصصان ورزشی تغذیه مخالف با این موضوع هستند و اعتقاد دارند که در یک رژیم غذایی با میزان پروتئین متوسط و مورد نیاز بدن نیز مناسب‌تر است.
پروتئین برای زندگی ضروری است، 15% بدن برای ساخت بافت‌ها، هورمون‌ها و آنزیم‌ها نیازمند پروتئین است. پروتئین‌های متفاوت آمینواسید مختلف و نسبت‌های متفاوت دارند.

کراتین مورد نیاز روزانه

کراتین یک آمینواسید برای تامین انرژی بدن است و به رشد و افزایش انرژی عضلات کمک می‌کند. همچنین کراتین به کاهش استرس اکسیداتیو،بهبود متابولیسم گلوکز و تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می‌دهد.
برخی بر این باورند که کراتین نیاز به دوره بارگذاری یک هفته ای دارد اما ما پیشنهاد میکنیم بجای این کار با دوز مورد نیاز روزانه بدنتان شروع کنید و نیازی به دوره استراحت ندارید.

کربوهیدرات مورد نیاز روزانه

کربوهیدرات‌ها به عنوان انرژی توسط بدن استفاده میشوند، آنها در زمان تمرین به عنوان سوخت و همچنین در طی روز عمل میکنند، با محاسبه گر روبرو میتوانید میزان کربوهیدرات روزانه خود را محاسبه و در رژیم خود اعمال کنید.
خوردن کربوهیدرات ها باعث ذخیره سازی گلوکز و گلیکوژن میشود و احساس خستگی را از بین میبرد.
مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها منجر به چاقی میشود اما به این معنی نیست که باید از چرخه غذایی روزانه ما حذف شود، با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و مصرف کربوهیدرات ها در اوایل روز و پس از تمرین و کاستن میزان مصرف در اواخر روز باعث تامین سوخت بدن میشود و چاقی نیز در کار نخواهد بود.
هیچوقت در وعده قبل از خواب از کربوهیدرات استفاده نکنید و جای آن را به پروتئین بدهید، مصرف تنقلات و شیرینی جات علاوه بر میزان بالای کربوهیدرات دارای چربی و شکر است و در وعده های غذایی اکثر بدنسازان حرفه ای هیچ جایگاهی ندارد.

چربی مورد نیاز روزانه

چربی یک ماده مغذی مورد نیاز برای سلامتی میباشد، بدن برای انجام درست فعالیت‌ها نیاز به چربی دارد و اگر کمتر میزان مورد نیاز مصرف کنیم برخی از این فعالیت‌ها بدرستی انجام نمیشوند.
چربی نه تنها یک منبع انرژی برای بدن است بلکه مسئول سوخت و ساز هر سلول در بدن ما و تنظیم بسیاری از فرآیندهای بدن ما میباشد.
بنابراین، سلامت سلول های بدنمان و در کل بدنمان وابسته به مولوکول های چربی است. با استفاده از محسابه گر روبرو میزان چربی مورد نیاز روزانه بدنتان را بدانید.

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!