یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
جشنواره وب و موبایل ایران
5-way-to-warm-up

۵ مرحله مهم برای گرم کردن بدن

اگر چه اغلب گرم کردن مورد غفلت قرار گرفته است، اما راهی سریع و آسان جهت حفاظت از هر گونه آسیب است.گرم کردن کامل دارای دارای پنج عنصر ضروری برای به حداکثر رساندن بهره وری از تمرین است.

۱

جنبش

تحرک پویا توانایی بدن به حرکت در جهات مختلف با خیال راحت می باشد. حرکات جنبشی یک ترکیب بین انعطاف پذیری و قدرت است. تحرک پویا به آرامی دامنه حرکت را افزایش می دهد، در نتیجه از آسیب جلوگیری می کند.

۲

کششی

حرکات کششی شبیه روشن کردن ماشین قبل از شروع به رانندگی است.شما نیاز به روشن کردن بخش هایی از مغز خود را که کنترل حرکات شما در تمرین انجام می دهند، را دارید.انجام حرکات اسکات و یا حرکت شنا می تواند موجب تحریک رشد عضلانی و همچنین افزایش قدرت شود.

۳

انعطاف پذیری

گرم کردن جریان خون را افزایش می دهد، دمای مرکزی بدن را بالا می برد، و قابلیت انعطاف عضلات را بهبود می بخشد.قابل انعطاف پذیرتر کردن عضلات فشار را کمتر می کند.

۴

آگاهی

دویدن در حین گرم کردن به بدن برای وفق دادن با الگوهای حرکتی خاص و به حداقل رساندن عدم تعادل عضلانی اجازه می دهد.

۵

انسجام مفصلها

به منظور سالم نگه داشتن مفاصل، باید یادآور کرد که کار رباط ها و تاندون در عضلات شما الاستیک است، و آنها تا زمانی که فرم بدن خوب است و وزن مناسب سنگین(یا سبک) است برای ورزش در حال انجام، پاره نمی شوند.

۶

پیوستگی

تمام حرکات را پی در پی وبدون استراحت انجام دهید تا بدن شما برای ورزش کردن آماده باشد و به عضلات بدن آسیبی نرسد. اگر در بین تمرینات مربوط به گرم کردن فاصله بندازید احتمال اسیب بیشتر می شود.

Barley-and-its-benifts

→ مطلب قبلی

خواص جو برای سلامتی

5-mistake-of-running-that-slow-doen-your-fat-lost

مطلب بعدی ←

۵ اشتباه رایج در دویدن که سرعت چربی سوزی را کاهش می دهد

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!