یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

۴ ترفند برای افزایش حجم عضلات کمر

  • گردآوری توسط پدرام آریانپور

  • 13 نوامبر 2016

  • 760 مشاهده

  • بدون ديدگاه

اگر هم هدف شما مثل همه‌ی افراد در باشگاه ساخت عضله است و دوست دارید که عضلات کمر فوق‌العاده ای داشته باشید چرا که کلید بدنی زیباست. از قبل هم گفته شده بیشتر افراد در ساخت عضلات کمر مشکل دارند چون این عضلات در زمان تمرین قابل دیدن نیستن و اکثرا با دقت کمتری این گروه عضلات را تمرین میدهند.

این ۴ روش را امتحان کنید دفعه بعدی که میخواین این گروه عضلات را تمرین بدید و فرقش را احساس کنید.

۱

هر سمت از کمر را جداگانه تمرین دهید

اگه به شکل کامل نمیتونین عضلات کمر خود را حس کنید و آنها را به کار بگیرید از یک طرفه تمرین کردن استفاده کنید چرا که انرژی ذهنی بیشتر و تمرکز بیشتری در زمان تمرین برای هر طرف دارین و به شکل چشم گیری میبینید که دامنه حرکت افزایش پیدا می‌کند علاوه بر همه میتوانید که در حرکاتی مثل تک دمبل خم، سیم کش زیر بغل تک دست و حتی سیم کش قایقی تک دست را دقت فوق‌العاده انجام دهید.

۲

جای قرار گیری دست های خود را عوض کنید

اگر شما از آن دسته افراد هستین که حرکات مورد علاقه ای را در عضلات کمر دارید جای گیری دست خود را عوض کنید مثلا از زیر بغل هالتر به زیر بغل هالتر دست برعکس تغییر دهید شیوه خود را و برای ۴ هفته از از این فرم قرار گیری دست های جدید استفاده کنید چرا که گروه عضلات کمر از اندازه های مختلف و در جهت های مختلف هست پس باید آن ها را از تمام جهت مورد توسعه قرار داد تا تمام کمر شما از تناسبی زیبا برخوردار شود همین نکات کوچک موجب تغییرات بزرگ می‌شود.

۳

از لیفت های چند مفصلی استفاده کنید

باید یاد آوری کنم که اگر میخواهید بزرگ و عضلانی شوید باید از لیفت های سنگین ترکیبی و چند مفصلی استفاده کنید. درست است که فرم درست و تمرکز و حرکات تک مفصلی بهتر عضلات را درگیر میکنند اما خیلیها فراموش کردند که عضلات باهم کار کردن را دوست دارند و بهتر در کنار هم فعالیت میکنند.
پس یکی دیگر از راه های سریع عضلانی شدن استفاده از حرکات چند مفصلی است برای مثال: بدنساز های قدیمی مثل آرنولد، فرانک زین و دوریان یتس که از بدن های فوق‌العاده ای برخوردار بودند از همین شیوه استفاده میکردند.
حرکاتی مثل زیر بغل هالتر خم، زیر بغل دمبل خم، زیر بغل قایقی و ددلیفت و رک پول رو همیشه در تمرینات زیر بغل خود جا دهید.

۴

شدت بالا تمرین کنید

در آخر باید گفت که باید در روز کمر باید با شدت بالا تمرین کرد و نباید بین هر ست زیاد استراحت کرد. روز زیر بغل خیلی شبیه روز پا هست و باید بهانه ها رو کنار گذاشت با ذهنی آماده و پر از انرژی باید به باشگاه رفت و مثل یک هیولا تمرین کرد.

→ مطلب قبلی

چگونه در حالت آنابولیک باقی بمانید؟

مطلب بعدی ←

۳ عامل در رشد عضلات سینه

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!