یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

۳ عامل در رشد عضلات سینه

  • ترجمه توسط پدرام آریانپور

  • 14 نوامبر 2016

  • 1551 مشاهده

  • ۲ ديدگاه

اگر بخوایم ریز بینانه نگاه کنیم ممکن است بیش از ۱۰۰ اشتباه در یک جلسه تمرین وجود داشته باشد که مانع شما از رسیدن به بدن دلخواه شما میشود و در همین حین خیلی ساده است تا تمرکز خود را از دست بدهید و چیزهای ساده را برای خود مشکل کنید و از هدف اصلی دور شوید.

اگر واقعا میخواهید عضلات سینه ی بزرگی داشته باشید پس بلاخره به آن می رسید. برای اینکه ناامیدی شما را نسبت به رشد اندک عضلات سینه کم کنم ۳ چیز که بین شما و هدفتان قرار دارد را بیان می کنم و با حذف این ۳ مانع به آن سینه هایی آرزو دارید برسید.

۱

تمرینات تکرار

شاید جالب باشه که روز اول هفته(شنبه در ایران و دوشنبه در خارج) روز بین‌المللی سینه هست و اکثر بدنسازان در سراسر دنیا در این روز عضلات سینه خود را تمرین میدهند اما کاملا غلط است چرا که بافت عضلات به تغییرات واکنش میدهند و تغییر میکنند و اگر شما در همان روز همین تمرین را میکنید حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ عضلات سینه شما همین میماند.

اکثر تمرین های سینه در پرس، فلای، و کراس اور خلاصه میشود و بدتر اینکه تعداد ست ها و تکرار مثل همیشه هست.

باید از ترکیبات دیگر استفاده کرد و با تغییر تعداد ست و عوض کردن ترتیب تمرین از نواحی مختلف به عضلات سینه حمله کنید، فراموش نشود که تمرینات باید با شدت بالا انجام شود که به حداکثر پمپ برسد و در مقالات قبلی که در مورد عضلات کمر بود و به تغییر در محل جای گیری دست اشاره میکرد سینه همینطور است(دست جمع، دست باز و دست بر عکس) و تغییر زیادی در رشد عضلات سینه حاصل میشود.

۲

غرور

دو دسته افراد وجود دارند: کسانی که با غرور تمرین میکنند و از وزنه های خیلی سنگین استفاده می کنند که اکثرا با فرم غلط میزنند تمام فشار به جای اینکه روی سینه باشد روی سر شانه و بقیه مفاصل وارد میشود و حتی در بعضی موارد به حریف تمرینی فشار بیشتر می آید تا خود شخص.

اگر از این دسته افراد هستید غرور خود را در خونه بذارین و به جای غرور بی جا و ظاهر به چیزی که نیستید و به جای خود نمایی با هدف و انگیزه تمرین کنید.

در مقابل افرادی هستند که نیاز هست که با غرور و اعتماد به نفس بیشتر تمرین کنند، کمی از اون مرز امن دور بشین و کمی ریسک کنید. وزنه های سبک و تکراری را روی زمین بذارین و بدون ترس و شک وزنه های خود اضافه کنید. همان طورکه آرنولد میگفت مهم نیست اگر شکست خوردید چرا که همیشه میتوانید دوباره امتحان کنید.

اگر میخواهید رشد کنید باید به قدرت خود هم بیفزایید برای اینکه در تمرین با قدرت بیشتری عمل کنید ۵ تا ۱۰ گرم کراتین را ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید.

۳

گیرافتادگی شانه

این سندرم زمانی که بیش از حد حرکات پرس را انجام دهید و کم تر حرکات کششی انجام دهید بوجود می آید و تقریبا باعث میشود نتوانید از سینه برای پرس استفاده کنید و تمام کار را با سر شانه و بازو انجام میدهید.

برای درمان این مشکل سر شانه های خود را به عقب بکشید و عضلات سینه و سرشانه خود را بکشید اما بهتر است به یک اورتوپت مراجعه کنید و هر چه زود تر این مشکل را رفع کنید.

→ مطلب قبلی

۴ ترفند برای افزایش حجم عضلات کمر

مطلب بعدی ←

بهترین پروتئین ها برای ورزشکاران

در مورد پدرام آریانپور

2 دیدگاه برای ۳ عامل در رشد عضلات سینه

  1. مجید

    برای سیه هایی که به صورت ژنتیکی پهن نیست و حالت زنونه یا کفتری داره میشه کاری کرد؟ خیلی وقته بدنسازی کار میکنم به جرات هم میگم استعدادی عجیبی تو کل بدنم دارم اما قسمت سینم دستو پای منو بسته نمیدونم چیکار کنم .. وسط سینمو ندارم سینم حالت کوه هستش .. ممنون میشم راهنمایی کنید ..

    1. پوریا

      برای راهنمایی بهتر لطفا از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!