یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
10-tip-for-bigger-biceps

۱۰ نکته برای داشتن بازوهایی بزرگتر

  • گردآوری توسط سالار محسنی

  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

  • 1162 مشاهده

  • بدون ديدگاه

بیشتر کسانی که در باشگاه‌های بدنسازی مشغول تمرین هستند، تمام تلاششان داشتن بازوهای بزرگ و حجیم است، اما معمولا از اصول اولیه عضله سازی آگاهی ندارند و پس از مدتی، از اینکه به نتیجه مورد نظر خود نرسیده اند، سرخورده و درمانده می شوند.

در این مقاله با ۱۰ نکته برای داشتن بازوهایی بزرگتر آشنا میشوید.

۱بر روی پشت بازوها تکیه کنید

فراموش نکنید که عضله پشت بازو دو سوم بازو را تشکیل می دهد، بنابراین برای رشد بازو به پشت بازو هم اهمیت بدهید.

۲از حرکات متنوع استفاده کنید

فقط خودتان را در گیر یک نوع تکنیک خاص که به آن علاقه دارید نکنید چون پیشرفت خود را محدود می سازید. دستگاها. کابل های کششی و وزنه های آزاد را باهم ترکیب کنید.

۳از ست های بیشتر استفاده کنید

ست های بیشتر و تکراره ای کمتر با وزنه های سنگین تر را در برنامه خود بگنجانید. مثلا” از سیستم ۵*۵ یا ۸*۸ استفاده کنید.

۴برنامه خود را تغییر دهید

اگر تا کنون هنگام تمرین بر روی بازوها، ابتدا جلو بازو و بعد پشت بازو را کار می کردید، این بار برنامه را تغییر داده و ابتدا پشت بازو را تمرین دهید. به این ترتیب به رشد بازو هایتان کمک می کنید.

۵سیستم سوپر ست را فراموش نکنید

جلو بازو و پشت بازو را با این روش تمرین دهید. سیستم سوپر ست حقیقتا” باعث تحریک عضلات و رشد آنها می شود.

۶عضلاتتان را بچلانید!

در حالت انقباض عضله بر روی آن تمرکز کنید تا بیشترین میزان خون و مواد مقذی را به آن برسانید.

۷از حالات مختلف گرفتن وزنه در دست استفاده کنید

همه حالات دست باز، دست جمع و مچ برعکس را امتحان کنید تا عضله جلو بازو و پشت بازو را در همه جهات تمرین داده باشید.

۸خوب بخوابید

فراموش نکنید که عضلات در هنگام استراحت رشد می کنند نه در حال تمرین! ۸ساعت خواب در شبانه روز برای یک ورزشکار لازم است.

۹حرکت را صحیح انجام بدهید

وقتی بتوانید وزنه ها را کنترل کنید و حرکات را به درستی اجرا نمایید به نتیجه دلخواه می رسید.

۱۰پروتئین بیشتری بخورید

اگر می خواهید عضلات چشمگیر و برجسته ای داشته باشد، پروتئین مهمترین ماده غذایی است که به آن احتیاج دارید.

10-tip-for-fatloss

→ مطلب قبلی

رازهای کاهش چربی شکم

what-is-antioxidant-and-foods

مطلب بعدی ←

آنتی اکسیدان چیست و چه نقشی در بدن دارد؟

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!