بهترین فرم تمرینات هوازی را انتخاب کنید

هربار که با شخصی جدید در باشگاه آشنا میشم عموما سوالات مختلفی ازشون میپرسم و یکی از اونها اینه که کدام فرم از تمرینات هوازی بر روی بدن شما تاثیر بیشتری میگذارد، تمرینات هوازی با شدت کم یا تمرینات اینتروال شدت بالا؟
در واقعیت هر دو سیستم تمرین فوق مزایای مختص خودشون رو دارن اما من سمت تمرینات با شدت کم رو میگیرم، ۹۹٪ تحقیقات در تمرینات هوازی نشان میدهند که اگر هدف تناسب بدنی است دلایل زیادی برای انجام تمرینات هوازی با شدت کم وجود دارد که این موارد را در ادامه با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

سلامت مفصل

دویدن فشار و استرس زیادی را بر روی مفاصل نسبت به تند راه رفتن وارد میکند. زمانی که تمرینات هوازی با شدت بالا برای مدت طولانی انجام دهید به یک مشکل تبدیل خواهد شد، مخصوصا زمانی که شما تمرینات با وزنه انجام میدهید بصورت طبیعی در زمان لیفت های چند مفصلی این استرس و فشار وزن اضافی بر روی مفاصل نشان داده خواهد شد.
به همین دلیل من انجام تمرینات هوازی با شدت کم را توصیه میکنم زیرا شما فشار و استرس کمتری را با خود حمل خواهید کرد و بدنتان بهتر از قبل ریکاوی خواهید کرد.

استرس

تمرینات اینتروال هوازی با شدت بالا به نوبه خود استرس بیشتری را نسبت به راه رفتن سریع به همراه دارد که این به تنهایی مشکلی نیست، اما افراد زیادی وجود دارند استرس یکی از مشکلات بزرگ زندگی آنهاست و با آن زندگی میکنند. که افزودن تمرین استرس زا به این موضوع ایده خوبی نیست.
به همین دلیل برای جلوگیری و کنترل استرس و مدیریت تولید کورتیرول انجام تمرینات هوازی با شدت کم توصیه میشود. اگر شما بیش از حد استرس دارید پتانسیل بالایی در قرار داشتن در فاز کاتابولیک را خواهید داشت.

جلوگیری از آسیب دیدگی

مخصوصا در مورد ریکاوری عضله بر این عقیده هستم، انجام تمرینات هوازی با شدت کم بر انجام تمرینات هوازی با شدت بالا ارجعیت بیشتری دارد. برای مثال زمانی که شما در حال دویدن هستید فیبر عضلانی شما زیر فشار بسیار زیادی قرار دارد. این را بخاطر بیاورید که کمی پیش با تمرین سنگینی که داشته اید فیبر عضلانی را تحت استرس و فشار فوق العاده‌ای قرار داده‌اید و با انجام مکرر این کار آسیب پذیری عضله را بالا خواهید برد و در اکثر مواقع بر روی ریکاوری تاثیر گذاشته و قدرت بدنی شما را پایین می‌آورد.

انجام تمرینات هوازی با شدت کم را به عنوان بهترین گزینه برای اکثر افراد توصیه میکنم. فراموش نکنید استرس بالا بر سلامتی معده و روده تاثیر خواهد گذاشت.

پوریا آریان‌پور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب خلق فیتنس پرو، گذروندن مربی‌گری درجه 3، مسئول پژوهش و انفورماتیک کراس فیت استان و مطالعه و ترجمه مطالب حوزه ورزش و سلامت شده است. در خارج از دنیای ورزش طراح وب و گرافیک هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *