یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
جشنواره وب و موبایل ایران
4-step-to-stop-plateau

۴ راه برای شکستن توقف رشد عضلانی

  • ترجمه توسط پوریا

  • ۱۶ آبان ۱۳۹۵

  • 876 مشاهده

  • ۲ ديدگاه

در فصول سرد سال اکثر بدنسازان بر روی عضله سازی تمرکز دارند و می‌خواهند حداکثر رشد عضلانی را داشته و بدنشان در این مسیر توقف نکند. دلایل متفاوتی برای عدم پاسخگویی عضله وجود دارد که امروز به ۴ مورد استراتژیک آن می‌پردازیم.

برای شکاندن توقف رشد عضلانی، باید به تحلیل آن بپردازید و بدن خودتان را به سمتی سوق دهید که می‌خواهید. به جای امید داشتن به تغییرات، کاری را انجام دهید که درست است.

برنامه تمرین دوره ای

اگر برنامه تمرین شما ساختار معینی ندارد متاسفانه باید به شما بگویم که خیلی سریع بدنتان استاپ خواهد کرد، زیرا با این کار عضلاتتان را به تمرین عادت میدهید و باید با این موضوع مقابله کنید. برای این کار باید روش تمرین معینی داشته باشید که در پشت آن علم وجود داشته باشد تا عضله را مجبور به رشد نماید که برای رسیدن به این مهم، باید در فواصل زمانی معین برنامه تمرینتان را تغییر کند.

در تمرینات تعداد تکرار باید بین کم، متوسط، بالا و … در چرخش باشد و تمام آن بر پایه میزان شدت تمرین و تمرکز بر روی عضله باید باشد. اگر که میزان شدت تمرین و تعداد تکرار هر هفته یکسان باشد هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

اندازه گیری مواد غذایی

اگر شما با حدس و گمان پیش میروید و میزان غذایی که میل میکنید را محاسبه نمیکنید به این معناس که هیچ سرنخی از میزان کالری روزانه ای که دریافت میکنید نداشته و این ممکنه یکی از دلایل توقف رشد عضلانی شما باشد. اگر همیشه میزان کالری که مصرف میکنید به مقدار مورد نیاز در حالت عادی باشد به این معناست که بدنتان منابع کافی برای عضله سازی نداشته، برای محاسبه میزان کالری روزانه به محاسبه گر فیتنس پرو مراجعه کنید.

انجام انواع تمرین ها

بهترین راه رشد انجام سیستم های تمرین مختلف مثل: FST-7 , Y3T و… میتواند در رشد عضلانی شما تاثیر فراوانی بگذارد این برنامه ها بدلیل تنوع حرکات و تعداد تکرار در هر هفته باعث رشد عضلانی شما میگردد و پس از یک دوره تمرین انتظار تغییر چشمگیر داشته باشید.

آنالیز مستمر مسیر پیشرفت

آیا شما مسیر پیشرفت بدنتان را دنبال میکنید؟ تغذیه، برنامه تمرین، طرز زندگی، محاسبه سایز و وزن بصورت هفتگی و ماهانه را باید در برنامه خود داشته باشید و نباید براساس حدس و یا اندازه گیری توسط چشم جلو بروید برای رسیدن به بهترین نتیجه باید مسیر زندگی خود را همیشه آنالیز نمایید.

در نهایت اگر میخواهید مانع از توقف رشد عضلانی شوید باید باهوش تر از قبل باشید و مطمئن باشید که نتیجه خواهید گرفت و همیشه این موضوع را مدنظر داشته باشید که همه این نکات در کنار هم باید انجام شوند.

benefits-of-avocado

→ مطلب قبلی

آووکادو و خواص آن

avocado-and-fat-burning

مطلب بعدی ←

کاهش وزن شگفت انگیز با آووکادو

در مورد پوریا آریانپور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد از 4 سالگی برم و ژیمناستیک یاد بگیرم، هرچی بزرگتر شدم علاقه مندیم به ورزش های دیگه بیشتر شد و به بسکتبال و فوتبال و کوه نوردی علاقه مند شدم از 3 سال پیش بدنسازی رو شروع کردم و 2 سال رو صرف بدنسازی حرفه ای کردم.

2 دیدگاه برای ۴ راه برای شکستن توقف رشد عضلانی

  1. AliReza_S76

    من میخواهم هفته ی هشتم تمرینم به بدنم شک وارد کنم ، بنظر شما چطور باید این کار رو انجام بدم؟

    1. پوریا مدیر

      سلام

      برای شوک وارد کردن به عضلات با توجه به برنامه تمرین صورت میگیرد اگر نیاز به راهنمایی دارید برنامه تمرین خود را از قسمت تماس با ما ارسال کنید تا راهنماییتان کنیم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!